Lediga lördag.

Efter en härlig men jobbig jobbar vecka blev det sovmorgon i morse.
Jobbar ju och stökar i Åkre nu när Maja är sjukskriven.
Riktigt kul, har bra kläm på stökningen
men sedan är det ju massor runt om oxå.
Körde traktor så det stod härliga kring i torsdags.
Jättekul och jättebra gick det!
Men sedan är det alla dessa brunstkoller och
sinkoller som ska fixas och skötas.
Emmelie har perfekt koll så det är bara att hänga på henne.
Tyvärr går inte Majas och Emmelies schema ihop,
så jag åker oxå dit när Emmelie jobbar.
Men det är ju saker jag har kvar att lära mej mera
om så det får bli praktik då.
Underbart härligt och helkul och jag är så glad jag provade!!
Lite struligt är det i Åkre nu men det ordnar nog till sej hoppas vi.
Vårbruket kör i gång på måndag sade Stefan, efter storstädning på gården är det nu dax.
Jag har förhoppningar om att få vara med och plöja och allt det andra!!

Igår var det disco här hemma.
Det var 26 barn och 2 fröknar som dök upp.
6 påsar chips, 10 liter bål, 12 påsar popcorn, salta pinnar,
ballerina och rån bjöds det på.
Enda insidenten var en sticka i fingret.
Alla barn höll sams och hade riktigt roligt!
Vid 20.30 så hade alla åkt och vi gick in och åt varma mackor!!

Jörgen och Maja var med oss hela dagen.
Hon skulle sova här men ändrade sej i sista minuten.
Ska till Stocka på söndag och gratta henne.
Hon fyller 9 nästa söndag.
Jo, tiden går så himmla fort.

Idag blir det nog crusing för killarna och jag
ska nog på Folkan, fast nyktert får det bli.

Ha det så bra så hörs vi igen!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att discot blev en succe!! :) Då vill han kanske samla på ännu mer stjärnor. hihi.

Vi ses på söndag! :) kramis

2009-05-17 @ 10:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0