Funkade på asfalt.

Var till stan och köpte skor faktiskt i tisdags fm.
Och nu känner jag inte mycket idag ,men det var ju asfalten idag.
Så riktiga provet blir i morgon med grusvägen.
Det var lite nedstämt när man kollade priserna på ordenarie hyllan för jogg.
Men så klart hade dom även en ställning med extraprisskor!
Hade kostat 700 och nedsatta till 399 så det måste väl vara ok skor?!

Annars har jag varit 2 dagar i Åkre.
Och det är detta nu och allt som ska göras nu som jag riktigt längtat till.
Var och gick och kollade stängsel både i riktig skog, berg och vattenhål....
Det hade inte riktigt torkat upp.
Ska bli kul om jag får vara med och stänga oxå.
Det blir så fint när man får det rakt och snyggt.
Efter stöket igår så var det fika så klart och sedan ledde vi ut sinkor på bete.
Det var 2 st som skulle ut så Emellie och jag tog varsinn.
Ni skulle ha sett dom när dom kom ut!!
Och fattade att dom var fria och fick gå...springa!!!!
Trodde inte att dom hade sån kondis efter att stått inne.
Städade sedan vidare ute vid stora hallen.
Men nu riktigt kliar det i fingrarna efter att få köra traktorn.
Men det ska inte vara nått som måste göras utan att jag vill prova på.
Men det går säkert det med.

När jag kom hem igår så kom killarna nån minut efter.
Glorde milkshake och mös på verandan.
Tobias och Dennis gjorde sina läxor, var ut och lekte en liten sväng 
 och sedan mös vi vidare på verandan,
nästan tills Göran kom hem.
Åt och sedan for alla ut.
Jag var så sugen på ett glas vin.....
Frågade Göran om man fick ta det och det gick ju bra:)
Så jag hittade en bok jag inte läst och en liten choklad bit och lade mej på soffan på verandan.
Gissa om det var underbart!!?
Efter en stund plingade det på och det var grannen.
Hon var barnfri denna vecka och kom men grejor hon lånat av mej.
Hon var oxå sugen på vin.
Så jag tog och hällde upp i en karaff.
Om vi hade mysigt??Jaaa det hade vi och varmt och skönt
hade det blivit efter skuren som kommit.
Hon gick vid 20 och killarn kom in och gjorde natti.
Sicken underbar dag jag hade igår.
Fram för fler såna;)
Ha det så bra så ska jag ha det underbart i dag med:)

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har massa stäningar som ska göras =). (och jag tycker det är sååååå tråkigt!!!) Hade tänkt komma ut i dag men det är svårt när man ska vara hos kalven varannan timme och peta in en par dl mat.

2009-05-08 @ 15:20:14
URL: http://livetpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0