Lagad!

Min man är den absolut bästa!
Han fixar allt som går sönder och måste donas med.
Igår var det min Orbitrec, den fixade han så det var bara att gå ner och träna i morse.
Men först måse jag ta reda på vår "lilla" hall.
Ni som varit här vet ju att den inte är stor,
och när alla vinter kläder börjar trängas med lite lättare vårkläder blir det trångt.
Så då tog jag och rensade och tvättade igenom oxå.
Skor är nått vi oxå har lite för mycket av tycker jag ibland.
Så nu for några all värdens väg.
Och det är typ till Görans del av källaren, sorry älskling...
Där blev det lite mera på högen efter att jag tränat för då tog jag tag i matkällaren.
Där fanns 8 kassar med tomma läsk flaskor och 2
kassar med burkar.
Ligger i bilen nu för pantning.
Har ju köpt en soda streemer till oss i julklapp så det
ska inte behöva vara så mycket flaskor framöver.
Göran fixade med killarnas 4-hjuling i går oxå för den gick inte som den skulle.

Men Tobias hade en oturs dag igår han.
Var jätteduktig och läste mycket läxa när han kom hem och skrev oxå.
Länge höll vi på och Dennis med fick lite läxskrivning av mej innan dom gick ut igen.
Satt vid datorn när jag hörde Tobias skrika och såg Dennis komma kutande.
Då hade Sanna börjat köra med 4-hjulingen och nån av tvillingarna med sin nya cross.
Tur deras andra cross var trasig.....
Det visade sej att Sanna kört på Tobias som tydligen klivit
ut i gatan framför henne och hon inte hunnit stanna.
Sanna var som bort blåst så vi gick hem till henne för
att kolla hur det var med henne och få hennes version.
Hennes pappa kom ut och undrade om hon kört i diket?
-Har hon inte kommit in då? undrade jag.
Nää då stod 4-hjulingen där den skulle men Sanna var bortblåst fortfarande.
Hittade henne nere vid deras veranda.
Där satt hon och grät. Pratade med henne och sade att det
inte bara var hennes fel och att dom måste vara lite försiktigare.
Även dom som leker runt när dom andra kör.
För alltid är det nån som inte har sin maskin igång.
Göran hade kommit hem när vi var hos Sanna, sedan åt vi.
Tobias vela köra lite med 4-hjulingen eftersom den var fixad.
En av tvillingarna var ute och kördecross med honom oxå.
När jag stod mitt i brödbaket kom Tobias och grät igen och ropade på pappa.
Då hade Martin kört på honom med crossen när han stod still
så 4-hjulingen tippat och Tobias flugit i
marken och bromshandtaget gått av.
Just där det inte ska gå av för det är svårt att laga, sade Göran.
Martin hade tydligen fått ont i tummen för han hade oxå ramlat då.
Så det var lite synd om Tobias igår.
Han hade ont både här och där sade han.
Så nu hoppas vi det går att fixa med 4-hjulingens broms.
Och vi längtar tills det är dax för dom att göra bana i skogen.......
Men jag kan ju inte säga så mycket när dom är ute och
kör här för vi håller på och letar en till 4-hjuling, en större så...
När vi var ensama på gatan att ha(jo, Alle hade oxå) så fick
dom bara köra på vår gräsmatta där Göran gjorde en bana.
Men när det blev  fler och även crossar
så kan vi ju inte hindra killarna från att köra på vägen.

Nu ska jag kolla lite plugg och sedan är det stök dag, åker vid 15.
Hejhej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0