Gussibacken.

På fredagen när kollarna kom hem fikade vi lite och läxan gicks igenom.
Sedan packade Tobias och jag våra övernattnigs
väskor och lämnade Dennis hos Göran på jobbet.
Sedan tog vi ut på e4:an och for lite söderut.
Första stoppet var på Intersport på E-center.
Där innhandlades ny hjälm och glasögon till den.

Detta och en hel massa till skrev jag igår.
Men det försvann.
Och då blir jag så arg!
Men det var väl nått fel på hela bloggen igår för jag fick inte till nå
bilder heller.
Så det var ju tur det inte funkade ändå,
för då hade jag blivit riktigt arg!
Lade ut fotona på facebook ist.

I varje fall hämtade vi pizza och kebab i Ljusne innan vi åkte till stugan och åt.
Mös på under kvällen och kollade på Let´s dance.
Slumrade i kapp med mamma och pappa,
Tobias somnade strax före 21.
Vaknade av pappa som donade med datorn.
Tobias undrade om vi skulle fara till Gussibacken snart.
Men vi hann både äta frukost och fika innan dom öppnade kl 11.
Jättemysigt ställe var det.
Värmestugan låg åt rätt håll men världens altan med bänkar och bord på.
Hade lite servering där oxå.
Liftskötaren var jättesnäll mot Tobias och stannade liften när han skulle på.
Det blev 4 slalomåkare under dagen men det var över 60 pers annars där.
Tobias åkte några åk och sedan kom han och fikade eller slickade på klubban och sedan for han nått åk igen.
Härligt hade jag det i solen ivarjefall.
Vid 14 åkte vi mot McD i Söderhamn.
Hemma efter 15 nångång.
Maja hade varit med Dennis hela dagen och Jörgen kom och skulle hämta.
Gjorde mat till oss och dom for lagomt för att kolla på Robinsson.
Bara var framför tvn den kvällen.
Efter frukost ringde Maja och frågade om dom fick komma
ut idag igen och det fick dom så klart.
Göran och Tobias provade om det gick att åka slalom i backen mot bastun och det gick det väl.
Det var sån skare att alla kunde gå på den.
Tog traktorn och for en sväng med bobbarna efter.
Jag hade bakat bullar på morgonen så vi hade nygräddade såna med oss.
Tobias blev kvar hemma.
Det blev ingen långtur för det var inte plogat och Göran vågade inte köra.
Tänk om vi fastnat mitt i skogen....?
När vi kom hem åt vi våfflor.
Sedan lekte barnen på och de stora bröderna Runnfors
somnade båda 2 i soffan...hihi.
När Jörgen efter tjat fick med sej Maja hemmåt så tänkte jag
vila i soffan men såg då att det var dax att åka och rida.
Fick göra iordning Petter men skulle ha Cassa och jag gjorde sedan nått
som jag fortfarande har ont i magen av att tänka på.
Det hade kunnat sluta illa, inte för mej men för nån annan, förlåt igen!
Lektionen gick bra, lite för lite galopp bara:)
Fick ont i magen på väg hem och tänkte då igenom vad jag
ätit och det var alldeles för mycket och fet mat jag fått i mej.
Gallan fick sej en rejäl omgång och bråcket i magen fick kämpa hårt denna helg.
Nu ska jag försöka mej på några dagar renkur på
Cambridge, det är lättare när man har dessa magsmärtor att tänka på.
Tyvärr ska jag ju jobba på Hk i 3 dagar oxå.
Tor jag fått med allt jag skrev igår och nu så ska det vara kvar!!!

Ha det så bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0