Veckan som gått...

Söndagen var jag och stökade till kl 11,
då satt familjen och väntade på mej med frukost.
Vilade en stund och sedan for vi och hälsade på i Via.
Där bor en bekant till mej med sin familj och dom
barnen har gått med Tobias och Dennis på dagis.
Hennes man har jordbruk med mjölkkor och han mjölkar i grop,
så då var det ju extra spännande att fara dit;)
Åt middag när vi kom hem och sedan tog vi det lungt bara.
Måndagen jobbade jag 5,30-10,30.
Sov i solstolen en stund medans tvättmaskinen jobbade på...
Tisdagen var oxå så tidig men då var jag hemma kl 15,30.
Staffan och Gunilla från CUL var till Åkre då och vi gick igenom
vilket betyg jag skulle få på kurserna jag läst där.
På både mjölk och nötkötts produktion och
odling planering slutade på MVG!!!!!!
Hur kul som hellst.
Mjölkningen känner jag ju mej säker på men odlingen
var lite si och så, men det gick jättebra!
Fortsatte stänga klart med Emellie innan det var dax att fara hem.
Efter middagen kom kusin Maja med mamma och lillasyster.
Dom fick årets första rabarnerpaj:)
Det blevsent innan dom for hem.
Igår hade jag em, och var riktigt trött på morgonen.
Så killarna fick lite sovmorgon.
Men Tobias vela åka bussen så han snabbade på och kom iväg i tid.
Dennis vela åka med mej eftersom jag skulle till tandläkaren.
Var en sväng på Hemköp efter tandis (inte nått hål...)
Handlade och beställde grejor till mammas 60-års kalas som vi ska ha på söndag.
Var på A&H dom har massa 3/4 byxor och shorts på
halva priset så nu köpte jag mitt femte och sjätte par där....
50,00/par!!
Åkte och mjölkade vid 16,00 hade då satt in
potmos och fylld lunchkorv till familjens middag.
I morse gick det bättre att komma upp.
Ska till stan idag med, även stöka i kväll ska jag.
Funderar på om jag måste köpa nån typ av jacka till
killarna tills i morgon eftersom det inte verkar bli nått bra väder.
Och på Köpmanberget blåser det ändå alltid.
I morgon är det ju examen för killarna.
Mormor kommer inte i år men Ica och Sara
ev. farmor, Jörgen och Maja kommer.
Nu är det dax för den hemska rena högen med tvätt
som ska upp och in i gaderober!

Kommentarer
Postat av: Hanna

GRATTIS till fin-fina betyg!!!



Visst är det tråkigast med den rena tvätten?! Sortera, tvätta och hänga går väl an - men att lägga in i garderoben....hua!;-)

2009-06-11 @ 09:38:30
URL: http://hannabizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0