Hemma igen!

Hur kul som hellst har det varit nere i Vreta.
Åkte ju redan kl 13,36 på onsdagen.
Hade köpt åksjuketabletter så det skulle väl gå.
Och det gick bra när dom verkade.
Bytte tåg i Gävle.
Men när jag frågade efter restaurangvagnen fanns det inte nån..?
Det var en dubbeldäckare.
Det fanns en liten atomat men den var tom.
Tur jag hade mina soppor med du!!
Och lite gotta som frukt och nötter var med oxå.
En lunch macka hade jag faktiskt köpt innan jag for.
Men när klockan var 18,55 kom jag till Linköping och skulle leta
reda på en buss till Ljungsbro,
fanns det inte nån tid till att leta matställe.
Bussen tog lite längre tid än Frida på vandrarhemmet hade sagt.
Dom stängde där så jag måste vara där före kl 20 för att få min nyckel.
Så när jag klev av bussen i Ljungsbro så var kl 19,45.
Visste vilket håll jag skulle åt men inte alls hur långt.
Gick in på en mack och frågade om taxi.
Då stod det 2 killar i kö bakom mej och båda erbjöd sej att köra upp mej.
Men den ena skulle bara tvätta bilen och jag tänkte på kockan så den andre fick skjutsa mej.
Kom upp när det var 5 min innan dom stängde!!
Killarna ringde och skulle säga gonatt så dom var med när jag kollade in rummet för första gången.
Det är ett pentrykök och tv med 5 stolar och bord,
sedan har man varsitt rum och egen toa men gemensam dusch.
Men jag hade ju inte nått kvar i mat väg.
Men det visade sej vara en hockeyrink men mammor som sålde fika där oxå.
Så jag gick dit och fick köpa mackor.
Köpte även till dagen efter.
Sov väldigt gott den natten!
Vaknade ganska tidigt av att Göran och killarna ringer.
Fick somna om igen efter det!
Letade mej ner efter vägen som jag åkt bil upp på kvällen före.
Går över Göta kanal!! Det är ju precis vid Bergs slussar jag bor, det tycker jag är häftigt.
Hittade en buss jag åker ner med. Pratade med lite olika människor om
vägen så det var inte så svårt när jag kom fram.
Bussarna där nere tar inte kontanter nått mera så det var tur jag sökte hjälp direkt när jag kom av tåget!

Ja det var den första delen återkommer om mera!!

Kommentarer
Postat av: jenny

Spännande resa ut i vida världen! Tycker du var OTROLIGT duktig som höll modet uppe fast det var bråttom å du inte hade ätit! Jag VET hur fam Eriksson blir i humöret utan mat i magen å socker i blodet!!! ;) Lycka till med studerandet nu, nu är väl smekmånaden över?! Welcome to the realworld!!! Kram!

2009-01-12 @ 13:51:02
Postat av: Hanna

Del två på berättelsen NU tack:-)!

2009-01-12 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0