Det var så...

Att det var min jobbar helg.
Var in en sväng i går på jobbet och det var min 7,45-15 söndag.
Hua vad skönt att vara hemma!!
Pratade men Helena som fått de flesta av mina tider.
Lovad komma in med min första ostkaka om jag gjör nån...
Men det ska jag prova, det var visst många olika moment men det ska väl gå.
Tobias vela absolut vara hos nån igår så jag
skjutsade honom till andrahands valet när Johan inte hade tid.
Inte nån kompis utan då skulle han vara med Sara.
Göran var och hjälpte Robban med en lyft i verkstaden.
Var dit och fikade och då var lill Nicke med där så Dennis blev kvar han med där.
Alla mina killar kom hem vid 15.Mat vid 15,30 sedan var det ridning på ridskola för mej.
Lite närvös var jag för det är lite jobbigt när man har
Vestus för han är så bökig att tränsa och sadla.
Men jag fick Cassablanca!!!!
Hon har haft nån slags svamp så hon har inte gått på et tag.
Det var lite trångt för vi var 9 st.
Och inte har vi små hästar heller.
Men vi såg om varandra så det gick bra.
Vi delade upp oss i 2 volter och både travade och galopperade så.
Det gick ganska bra men jag behöver öva på galopp verkligen.
Störde Cassa så hon bröt av.
Vi är 3 grupper som fått gå till 1 så nu får vi göra iordning och ta hand om alla våra hästar.
Förrut var det ju så att vi kunde få ta över en klar häst eller lämna över när vi ridigt klart.
Så i stallet var det lite mycket kan man säga.
Fick stå i gången med Cassa när vi var fördiga och det tyckte nog varken jag eller hon om.
Vi brukar stå i boxen, där är både jag och hon lugnare då.
Då går allt så smidigt.

På lördagen for Dennis och jag till helglediga Åkre.
Dom var nog nyuppstigna när vi kom vid 10,30.
Tog en tur med Pontus och Arvakur.
For till Nirsgård när vi var klar för att hämta grejor till Pontus.
Och där fanns det hästar att kolla in, vagnar att beundra och massor av kort att kolla på.
Var och handlade det sista till tacosen dom vela ha hemma.
Var meningen eller tänkt att vi skulle vara hemma till kl 14 men 17 var hon då innan vi kom hem.
Tobias hade fått lite tråkigt så han var ut en sväng men var
nog lite orkeslös för han hade kommit hem fort. 
Göran hade en mys dag på sofflocket.....
Åt och kollade tv resten av kvällen.

Idag ska jag plugga så länge jag orkar,har ju gjort klart
det jag har böcker till och ska nu bara läsa på.
Tar nog en tur till Åkre om inte jag får att böckerna har kommit.
I morgon kväll ska jag praktisera där för första gången.
Mellan 15,30-19,30 ska jag var där.
Även onsdag morgon 6-10 ska jag vara där.
Det blir längre då men vi har satt dom tiderna, sedan ska vi ju rida oxå.

Så hej på ett tag då!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är det inte superhärligt att få vara så mycket bland hästarna nu?!! På jobbet liksom - inte bara på fritiden! Inte för att jag är nån hästtjej, nej nej inte alls - men om jag hade varit det, så låter det ju toppen att få ha det så här! Kram!

2009-01-19 @ 09:35:01
Postat av: iggemormor

Åhh vad kul å hålla på med så mycket djur å framför allt hästar! =)

2009-01-19 @ 20:18:59
Postat av: iggemormor

Åhh vad kul å hålla på med djur å framför allt hästar!! =)

2009-01-19 @ 20:21:19
URL: http://iggemormor.blogspot.com
Postat av: AB

Hästar är läskiga. Dom har så stora huvuden. :-S

2009-01-20 @ 15:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0