Del 2.

När jag då kom fram till församlingsgården var det ca 30 min kvar innan
vi skulle börja så det var inte så mycket folk där.
Lagom tänkte jag, men när det började närma sej kl 9 så kom det mera och mera.
Vi hade hjälpts åt att ställa i ordning stolar och bord.
Men det räckte inte på långa vägar.
Det blev fler stolar och extra bord.
Till slut var vi 40 st och 6 lärare varav 2 rektorer.
Bitr rektor hälsade oss välkomna på ett väldigt tafatt sätt.
Men det visade sej vara så att så mycket folk som vi var på denna kurs har det aldrig varit.
Och det var dom ju glada för så flera gånger efter det när vi skulle göra nått
fick vi höra att det var ju ett angenämt problem men vi måste dela upp oss i grupper.
Den vanliga presentationerna av lärarna och upprop av oss och jag fick heta Jens??!!
Men det blev ju rätt till slut.Hade en tjej som heter Karin på ena sidan om mej
och Malin på hennes den andra,
och jag hade Johanna bredvid mej.
Började prata med Karin för hon hade gjort som jag och
beställt böcker som det stod i antagningsbrevet.
Hennes namn  fick jag reda på när jag ringde bokförlaget och undrade om böckerna.
Det var inte riktigt tillåtet att beställa böcker av det förlaget om man inte hade registrerad firma......
Men på fredagskvällen ordnade det till sej ändå.
När vi var på rundvandring på skolan så var det nån som hade hört elev fundera:
-Är det föräldra vandring idag? Vi var ju en väldigt brokig skara.
Det är nån som jobbar med företagshälsovård, grisfarmare, makeupartist, hårstylist,
potatis odlare med nötdjur hemma,
skogsjobbare, avbytare, officer, ännu mera nöt och nån med lite får oxå.
Har ju inte hunnit prata med alla än men många.
Blå stjärnan fick jag reda på var för nått oxå.
Dom hjälper till vid ex, stora epidemier eller katastrofer som när "Gudrun" gick där.
Alla är så trevliga och nyfikna och kommer fram och frågar och funderar vad man har hemma och när man säger att man inte har nått utan jobbat på Hemköp i 18 då tar dom en under deras vingar och förklarar allt så bra;)
Efter maten så delade vi upp oss och det var dags för grupparbete.
Hamnade i en grupp som skulle redovisa om mjölkdjur.
Tog fram lite fakta om vad priset är på mjölk och det hade jag redan fått ca från Erika.
3,30 låg det på från Arla den dagen.
Så tänk på det när ni tycker mjölken är dyr i butiken.
Och ni som dricker laktosfri och ger 18 kr.....
Ska tigga mer mjölk från Åkre...;)
100-150 liter vatten dricker en ko om dagen!
Hrmm det var lite jag kommer ihåg, Amanda har alla papper.
Det är hon som är makeupartist och har en hel gård framför näsan och kom på för
ett halvår sedan att det var föräldragården hon vela hålla på med.(ser ut som Sonya Alde´n)
Efter det skulle vi logga in och kolla runt på den sidan där vi skulle få info och läma in våra uppgifter hemmifrån.
Det gick bra, där. Men när jag satt hemma så gick det inte så bra.
När vi slutade den dagen visste jag 2 som skulle bo på samma vanrarhem som jag bodde på.
Men när jag kom dit så var det flera till som var där.
Malin och ?? bodde i samma dörr som mej, även en till kom när jag låst in mej och läste.
Marie och 2 till bodde i nästa dörr och Krister som jag åkte upp med bodde själv.
Så det är inget problem med att ta sej mellan skolan och vandrarhemmet.
Hade varit och handlat så jag gick in till Marie och åt med henne.
Dom andra for ner på byn och åt.
Lungsbro är nog som Forsa tror jag.
Tydligen ganska kriminellt ställe sades det.
Bergsslussar över Göta Kanal går/åker man över.
Dagen efter fortsatte med plugg, filmvisning, renodlad undervisning av bergsarter,
presentation igen och avslutades med redovisning av
grupparbetet där det oxå blev många och högludda diskusioner.
Var även ner på Järngården och kollade in skolans maskiner och djur.
Åt efter det och det kändes som vi hade varit i laggårn hela dagen...
Slutade runt kl 15,45.
Åkte med en kille som heter Johan och är från Kalmar men
bodde hos en kompis i Linköping.
Han tyckte det var roligt med sån brokigskala av människor i gruppen.
Han trodde jag var född på den tiden man fick motorcykelkörkort när man tog för bil...........
Ska kolla med dom andra om jag ser ut att vara SÅ gammal!
Jag tog pendeln ut till Tranås och letade mej fram till Annikas butik där.
Hann springa förbi Åhle´ns och köpa både försenadfödelsedagspresent och julklapp till Linneá.
En blomma fick Annika och Kjell. Trodde ju inte att Tranås var så stort som det visade sej vara.
Det var ca 15min tills Annika skulle stänga så jag fick gå och handla åt henne.
Hittade presenter till killarna där då oxå.
Åkte dom 12 km hem till Annika, och där var Linnéa fortfarande vaken.
Busade och öppnade presenter innan hon fick hoppa i säng.
Sov gott efter nån öl och Tacos.
Kjell somnade (och snarkade) i soffan han. Vi pratade lite minnen och tog igen det vi missat under några år.
Hur kul som hellst var det där och dom hade det så fint.
Vaknade runt 8 då var"Ninna" och Annika uppe, hörde Kjell fortfarande snarka fast i sängen denna gång....
Var upp och mös på med dom, när Ninna hade ätit frukt var det natti för henne igen och vi åt frukost.
Hon hann inte vakna innan det var dax för oss att åka.
Annika skulle jobba och jag ta pendeln kl 11,48 till Linköping för att
vänta där 1,5 timme till kl14,08 innan tåget gick hem.
Hade lite för mycket packning så jag blev kvar på tågstationen.
Åt och kollade lite på datorn innan det var dax för att hoppa på tåget hem.
Eftersom jag hade tagit tablett så gick resan hem bra, sov mycket.
Bytte till x-tåget i Gävle och kom hem kl 19,25.
På perongen hade jag några som längtat efter mej.
Tog det lungt hemma bara.
Hade köpt varsinn godis påse och Tobias vela ha en speciell sorts godis.
Hittade Jönssonligan 2 i en som jag köpt och slagit in.
Det blev populärt fast det inte var på hjul.....

Det var hela resan det.
Igår var jag till Åkre och fixade med dom andra
kurserna som jag ska gå för att läsa heltid.
Nu ska jag plugga lite oxå.
Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, oj! Låter intensivt, men roligt! Kram kram!

2009-01-13 @ 15:28:34
Postat av: iggemormor

Meeen jag trodde också du hade mc-kort!! =D =D

2009-01-13 @ 19:37:50
Postat av: iggemormor

Meen jag trodde också att du hade fått mc-kort ju!! =D =D

2009-01-13 @ 19:40:54
URL: http://iggemormor.blogspot.com
Postat av: Jana

igeemormor:jag HAR det men jag fick det inte GTATIS!!

2009-01-14 @ 15:18:02
URL: http://janas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0