Snart sportlov!!

Har just bokat slalomskola för killarna i Hassela nästa vecka!!
Pratat med Berra om att få låna hans  stuga i Älgered oxå.
Det var inte plogat men dom skulle kolla på det i helgen
och vi ska höras på söndagskvällen igen.
Gud så kul detta ska bli.
Moster Jenny blev glad när jag först pratade om
detta att hon erbjöd sej betala halva utgiften!!
Så nu får båda gå.
Tänkte på Tobias först men Dennis älskar att åka längd
och gör den bra och utan stavar så han får vara med han oxå.
Tobias hade pratat med en av sina lärare och undrat
om han skulle kunna åka nångång.
Dom hade sagt att det var klart han skulle och det vela han.
Så nu är det på G!!
Kollade så går det helt åt pipsvängen får jag tillbaka pengarna......
Granntjejen Sannas morbror är skidlärare där uppe och
som det såg ut nu var det han som skulle hålla i skidskolan då!

Annars ivecka har det varit plugg måndag till det var dax att åka på möte på skolan.
Göran dök oxå upp då.
Vi pratade med rektor, klasslärare och speciallärare om att göra en ansökan om Tobias.
Det kommer då nån specialpedagog och kollar vad han har mest problem med,
om det är inlärning, koncentration eller minnet.
Det gick bra mötet för det var även massa possitivt om Tobias.
Att det har gått med raketfart nu dom senaste månaderna.
Men dom är orolig över nationella provet dom ska göra i 3:an.
Då ska dom kunna läsa som på textnigen på tvn, ca 80-100 ord i minuten.
Jag tyckte mötet gick så bra att vi var på Dackås och fikade efter.

Tisdagen var det mera plugg och det är teknik och traktorn jag jobbat med nu.
Gjorde Hamrångelimpa, men det var för mycket mjöl i receptet så det blev lite så där.
Göran älskade brödet, så nu håller jag på att göra ett nytt men med mindre mjöl.
Åkte till Erika och Åkre efter 15.
Stökade til närmare 20.
Killarna var ensamma hemma en timme ungefär för Göran
for på hockey, men det hade gått så bra.
Dom fick kolla på vår tv och hade fått kvällsfika där oxå.

Onsdag åkte jag till Åkre före 6 stökade med Emmelie och Erika.
Fikade och städade på logen.
Åkte med när Erika körde Arvakur.
(Foto kommer.)
Hemma före killarna kom hem:)
Satt ute och åt mellis.
Härligt väder var det, soldäcket var det perfekt.
Vid 18 skjutsade jag Tobias på innebandy och åkte på fackmöte med jobbet.
Göran hämtade honom eftersom vi drog ut på tiden.
Så nu har jag inte nått med facket att göra.
Känns konstigt, skönt och lite skrämmande för det var
väl det sista halmstrået jag höll fast i....
Blev inte änns nominerad till en ledamots post:(
Var och handlade innan jag for hem.

Så nu är det dax för limpan att hamna i formen!!

Kommentarer
Postat av: Anders

Åh, gott så med hembakat bröd! Själv tänkte jag slå till på tunnbrödreceptet i månadens mattidning som vi fick med HK-brevet... såg gott och framförallt enkelt ut att göra :-)

2009-03-03 @ 10:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0