Helgen som varit.

Söndagskväll och jag har maskat från ridningen:O
Mamma och pappa kom och det var så längesedan att jag vela vara med dom.
Skyllde på ryggont, som jag haft i veckan och i morse men inte nu....

I fredags var en riktigt härlig dag.
Städade och donade och var till stan,handlade och besiktade lillmercan som nu gick igenom.
Köpte nya gadiner till  vardagsrummet.
Satte upp dom och satte fram tulpanerna jag köpt.
Tobias och jag hjälptes åt att göra pizza.

Lördagen då åkte jag till Östanbräck och stod i cafeterian, det gick jättebra.
Killarna och Göran var och fixade till 2:orna på min bil i Robbans garage.
Dom kom hem en stund efter mej.
När även dom kommit hem så ringde en klasskompis till Tobias och
vela han skulle komma och det vela han förstoss.
Skjutsade in honom och undrade om Dennis vela till nån men
han kunde inte bestämma sej så vi for hem igen.
Bakade färgglada bullar. Jättegoda blev dom.
Men morätter i, farmor och farfar kom och vi åt och dom fikade på bullarna.
Farmor tyckte dom var jättegoda och vela ha recept.
Hämtade Tobias efter 18, handlade lite godis på väg hem.
Farmor och farfar var kvar när vi kom hem, men åkte så dom hann hem till körslaget.
Det kollade vi oxå på men båda killarna somnade.
Härligt att Hanna vann!!!

Idag var det en kompis till Dennis som ringdeoch vela han skulle komma, men
Dennis är lite hemmakär men till slut kom han iväg.
Tobia soch jag satte på oss skidorna och begav oss ut,
hämtade upp Sanna och en av tvillingkillarna.
Åkte runt lite på sjön och sedan var vi slut efter uppförs backen.
Grannen Eva ropade att dom skulle grilla korv om vi vela komma med
egen korv och grilla gick det bra.
Kokade lite varmchoklad och tog med korven och lite fika och gick över.
Hade tänkt till och tog även med egna stolar så vi kunde sitta i solen och mysa.
Åt några goda korvar och fick kaffe.
Göran hade hjälpt fd grannar med lite ved och kom tillbaka men var inte sugen på korv.
Av dom fick jag en kontorstol att ha här vid datorn i stället för en köksstol........
Ska bara stoppa hit en matta under den.
Mamma och pappa kom medans vi var kvar hos grannen.
Jag gick hem men Tobias var kvar ute en lååång stund.
Fikade på dom goda bullarna Dennis gjort och även mamma vela ha recept på dom.
Göran och pappa hämtade Dennis och jag och mamma gjorde mat.
Det blev lite sent så då kändes det jobbig att åka och rida.
Så jag blev hemma och mös istället.
Åt en glasstårta till efterrätt.
Nu ligger killarna och vi ska kolla lite tv innan det är sängdax.
Hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0