Ojoj det kör ihop sej.

Tisdag em och onsdag fm var jag i Åkre och stökade på..
Hur mysigt som hells är det ju som vanligt och fin väder och varmt börjar det bli!
Känns härligt när man åker därifrån och får ha jobbat med kroppen ordentligt.
Långkarlsongerna for i tisdags när det var +10 grader.
Men "mammeluckerna" blev kvar på.
Toppluvan byttes mot kepa oxå och snowjoggingarna mot jympadojjor.
Allt var väl inte så smart men lätt och ledigt kändes det.
Idag tänkte jag åka dit oxå,
men när jag öppnade mail från skolan visade det sej att jag läst fel.
Och lämnat in plugg som jag inte behövde och egentligen bara
skulle plugga till prov denna gång.
Och det hade jag ju inte gjort...
Så mellan plugg om förbränningsmotorn varvade jag med att sätta upp
påsk gadinerna.
Har bjudit in Görans föräldrar och farmor och farfar på middag på lördag.
Även lilla kusinen Maja och hennes pappa kommer.
Tänkte vi skulle grilla för det är lovat fint väder.
Har inte riktigt tid att träffa dom i påsk så det får bli före istället.
Vid ett for jag mot stade och åkte ut till Vattlång.
Körde världens slirigaste väg till Lena.
Hon har köttdjur, har länge tänkt jag skulle till henne och nu skulle hon väga ungdjuren.
Så då passade jag på att fara dit nån timme.
Men jag ska dit igen, det var roligt, tack Lena.
Härlig stämning var det där.
När jag kommit hem smsade Erika och frågade om jag
kunde stöka i morgon bitti och det säger man inte nej till!
Fast jag ska sedan till Hemköp och jobba till 18-19 nångång.
Ringde och bad dom meddela Eje om jag blev lite sen, skulle börja kl 10 men...
Sedan så rullar det på, detta är vad jag vet nu:
Skärtorsdagen jobbar jag för Ulla på Hemköp.
På kvällen har vi tjejträff hos Petra.
Göran hade pratat med pappa och trodde vi skulle kunna åka ner då redan.
Men vi får åka på långfredags morgonen.
Sover nog kvar där till påskafton och då kanske moster och hennes karl kommer.
På påskafton ska vi försöka ta oss till Hassela om Sara och gänget ska åka slalom då.
På annandagpåsk far ju Tobias och jag söder över.
Tobias till mamma och pappa för nån natt och jag till Vreta
med Annika som varit hemma på besök.
Jag blir kvar där nere tills på fredag.
Men vi har ju några dagar därimellan som vi ska försöka fylla med;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0