Här kommer bilder!

Lite bilder från Vreta, Berg och Ljungsbro.

Efter en förmiddag med genomgång av fältkort och lite omsvängningar i
scheemat eftersom Kallles pappa hade blivit dålig så kom vi till Järngården.



Här har Karin och jag kopplat plogen.



Killarna blev impade...
Traktorn var 5 timmar så alla visste inte hur det skulle kopplas.



Här har vi pljöt en stund, måsarna dök upp väldigt snabbt.



Så här hette traktorn.......



Nu har vi, efter att ha varit ensamma och plöjt lääänge,
kommit tillbaka till maskinhallen.
Sedan var dagen slut och vi åkte tillbaka till vandrarhemmet.



Malin och jag har gått en sväng efter Göta Kanal.
Vi åt på vandrarhemmet den kvällen.
På onsdagen hade vi prov på förmiddagen och det visade
sej när det var rättat att jag hade 32 av 38!!
Det trodde jag absolut inte!!
G++ fick jag på det då.
Vi pratade och kollade ogräsväxter resten av förmiddagen.



Här har vi varit ute på flera olika fält och kollat, både ogräs och växter.
Karin kunde allt !!!!
Till vänster ser ni Vreta Kloster kyrka och mot
höger Vreta Lantbruksgymnasium. 

   

Malin och jag grillade kebabspett,hade grekisksallad till och sås,
avocado hade vi oxå. Grillade på några nötter oxå.

   

Killarna hade korv och Tomas hade en skaplig bit entre´cote´ som han
skar i skivor och åt allt.Krister kom lite senare och åt flinta.
Trevligt var det fast lite för kallt, det blåst på lite för mycket
fast vi trodde vi hade hittat lä.Satt utanför Tomas rum en stund tills all sol var borta.



Torsdag var det pannkaka så då åkte vi hit och åt.
Hur skummt var inte det att inte handla nått då??
Vi var instängda i en liten varm data sal hela dagen så det fotade jag INTE!!
Bokföring stod på scheemat då. Kul me väldigt svårt.
Satt med Saga och Johanna så dom var duktiga och visade mej.



Här har vi gått ner till Ljungsbro på den ena av 2 pizzerior.
Åt en helt vanlig inbakad.



Min vän, chafför, promenadkompis, lägenhetskompis, Malin myser i solen.



Bergs slussar vid skolan.
Skulle ta en glass sista lunchen när vi hade foderstats räkning hela dagen.
Men macken som hade visste vi inte riktigt om var färska.
Så vi letade vidare men dom flesta skulle öppna till veckan.



Slussarna var torra för det renoverades.



Häftigt att se hur det ser ut v:22 när vi kommer ner igen.

Ja det var väl alla foton jag tänkt visa här.
Säkert får ni se dom på facebook igen oxå:)

Igår var mamma, pappa och lillasyster upp på tacos.
Mös på ute på verandan tills kl var 20, då hade det blivit lite kallt.

Idag är det sol igen och nu ska jag gå ut!

Hejhej.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Har lite svårt att tänka mej dej på en traktor och plöja. Det går bara inte.

Men du verka fixa det också.

Vad grönt och fint det är där nere.

Snart får vi det också.

Ha det så bra. Vi ses...

2009-04-21 @ 11:19:27
Postat av: Lena

Ja det kan nog behövas ;) Har lagt i hop ett skifte så det är på nästan 7 ha så det kommer ta sin lilla tid =)

2009-04-23 @ 09:50:12
URL: http://livetpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0