Ojdå.

Efter en lyckad dag på stan så skulle jag fara hem från Åkre till killarna.
Men det gick inte så bra...
Kom kanske 300 meter bort från gården
innan jag krockade med StorMartin och hans traktor.
Panikbromsade när han dök upp i krönet,
men det hjälpte föga när det var blank is under den lilla snön som kommit.
Martin vek av åt sitt höger och jag försökte åt mitt höger men....
Tog som tur var inte skopan utan kom på däcket,
som det tyvärr blev punka på.
Men hade det tagit skopan hade det kanske inte gått så bra för mej....
For bakåt in i skogen och diket innan jag kunde kliva ur.



Så här såg min lilla raring ut sedan.
När vi skulle plocka ur den så var det ganska mycket grejor.



Bonden kom och drog den till en mötesplats och
Göran skulle väl hämta den i morgon.



Och stakars traktorn han fick punka han.

Så nu letar vi ny bil och det ser väl ljust ut tycker jag.
I morgon blir det lite krångligt då.
Men det ordnar nog sej ändå.

Snart kommer nog bilder på nya bilen;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uffa, ser inte så roligt ut!! Tur att det gick bra iaf! :)

2008-11-26 @ 21:32:50
Postat av: Angel

Men du, vilken chock jag fick då jag gick in här. Tur att allt gick bra med dig! En ny bil kan man köpa, men inte en ny Jana!

Kramar

2008-11-27 @ 09:32:56
URL: http://angel.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojojojoj!

Längesedan jag kikade in och det första jag ser är detta. Vilken tur att du inte blev skadad.

Kram Anna

2008-11-27 @ 19:10:51
URL: http://booparn.blogg.se/
Postat av: Anders

Kan inte riktigt förstå att det verkligen gick att köra iväg skrothögen!!! Fascinerande!!!! Skönt att du klarade dig helt oskadd - om än omtumlad ;)

2008-11-28 @ 21:14:17
URL: http://iggesund.blogspot.com/
Postat av: Petra

Håller med alla övriga..

Vilken tur att det gick bra med dig,det är det viktigaste..

Nya bilar görs varje dag,men ingen ny Jana går att få..

Hoppas du har det roligt på Globen..

kramis.

2008-11-29 @ 18:09:20
Postat av: Anders

Attans otur med sjukdom när du hade din deli-tisdag :(

2008-12-02 @ 19:32:44
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0