Första snöfallet!

Igår kom den första snön.
Vid 7 kom killarna på att det snöade,
och fast jag varit upp en gång hade jag inte sett det.
Efter frukost vid 8 var dom exter och
kunde inte vara inne nått mera.
Så då åkte kläderna på och ut.
Dom kom in och vela ha vatten, saft och sedan
kom dom ju på att det skulle ju vara varm choklad.
Skickade med nån kaka oxå då.
Jag var ut vid 12 och kollade vad dom gjort.



Här är coolingen Dennis som var med Ella och Alicia´s fort.



Tobias har just druckigt av den varma chokladen och myser.
Han var med i Alle,Joel och Eriks fort.
Snöbollskrig var det oxå.



Dennis med sina kumpaner.



Tobias med 2 av sina kumpaner.

    

När Göran kom hem och bytt till vinterdäck på min bil,
så var det hans tur att vara ute och leka.
Killarna kom in efter 12 och åt lite lunch då hade dom varit ute sedan 8!
Sedan skulle dom med ut en sväng till.






Här leker Göran och har roligt!
I stan var det uppmätt till 11 cm smö.
Men sedan sjönk det nog ihop lite eftersom det blev +grader.

På kvällen (efter pizzan..) var det bus eller godis spring i gårdarna.



Så här fina var killarna då!

Nu sitter jag med färg i håret och killarna är ute igen och leker på.
Göran har jour och åkt iväg en sväng.
I em ska vi på Tobias bowlingkalas.
Det är inte så mycket att stå i men det ska bli roligt.
I morgon kommer mamma,pappa och
Irene,Hans och lilla syster var hemma oxå.

Ha en underbar lördag i det härliga vädret!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul å se att nån gillar snön,för jag gör det då inte... nja eller snön i sig är det väl inget fel på,det är ju allt runtom som är jobbigt..

Att det blir kallt så man måste klä sig mer,skrapa bil rutor,halkiga vägar m.m

Fast det känns ju lite bättre när man får börja ta fram adventljusstakar,byta gardiner å dricka glögg :)

2008-11-02 @ 09:30:48
URL: http://petraw73.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0