Sjätte eller var det sjunde??

När Tobias och Göran kom hem på fredagskvällen hade Tobias en tand i en ask.
Det var äntligen den andra lösa tanden som åkt ut.
Men har morötterna gett resultat nu undrade jag??
Men då hade det varit jympa och innebandy och då hade
nån kommit åt honom med klubban och tanden for....

image754

Så här fin är han nu.
Tanden har ju kommit fram mycket, det är den till vänster.
Den kommer nog längre fram för ett tag såg det ut som om den kom mitt i gommen.
Killarna duschade med mej när jag kom från ridningen idag.
Hade en herre som heter Vestus när jag red.
Har sett honom i stallet tidigare och han hugger och sparkar.
Men vi hade några högljudda disskusioner direkt och sedan gick det bra.
Han var riktigt pigg när vi började skritta så det gällde verkligen att hålla igen honom.
Trav var det inte nått problem överhuvudtaget.
Bara det att det fanns ju stoppklossar igen.
Jag fattar inte att dom inte kan driva på hästarna och få dom att gå??
Om inte hästarna vill det kan jag förstå,
det är ju ridskolehästar som kan vara lite lata.
Men ryttarna borde ju vela eller??
Är det inte därför som vi är där??

image755

Här är han,Vestus.
Polskt halvblod, och 1 cm kortar än Cassablanca, 168 cm i mankhöjd.
Inte undra på att det inte kändes så annorlunda då:)
Förrutom att han hade längre steg och var piggare än henne.
Nästa gång så ska vi ha teori.
Vår ridlärare ska visa lite och vi ska titta.
Kan ju vara intressant det med......
Då hinner vi bara rida en gång och sedan är det påskuppehåll.
Ska ner till mamma och papa nån dag då.
Har hittat islandshästar där nere,har haft mail kontakt med dom
och kanske ska jag dit och rida nån dag.
Dom har turridning på islandshästar och bara jag får rida så.....

När jag var kvar i stallet ringde svärmor.
Jag hade ringt tidigare på dan och frågat om killarna och Maja fick sova där må-tis.
Tobias vela sova över med Maja och det gick ju inte här så då skulle dom vara där.
Maria frågade om dom inte kunde vara kvar till på onsdag.
Jag åker ju till Stockholm på tisdags morronen och kommer inte hem förrän på onsdagen.
Och det är ju sportlov nu så det är ju bara bra.
Får dom lite extra ledigt.
Men blir den här konferansen samma vecka nästa år stannar jag hemma.
Det känns inte kul att åka på ledig dag när killarna skulle
behövt vara hemma men måsta gå på fritids och dagis.

I morron är det en ledig dag och vi får väl se vad vi hittar på då!
Ev. ska vi se "Råttfilmen" innan jag skjutsar ut dom till Stocka.

Ha en fortsatt bra kväll,
det ska jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0