Nu kommer bilder.

Så var det lite tid över då och jag tänkte lägga in lite bilder.
Vi får väl se om det funkar!!

Börjar med skattjakten i Maråker.

image758

Här förklarar morfar hur det är ritat på kartan.
Vilket hus som är vart på kartan.

image759

Här har moster Jenny hjälpt Dennis och letat efter kartan.

image760

Tussilagon hade dykt upp i killarnas sandlåda oxå.

image761

Här har det gemensama paketet hittats.
Dom fick ett till varsitt kryss på kartan som dom fick tillsammans.

image762

Sedan såg det mycket ut så här resten av tiden vi var här.

image763

När vi inte gjorde det här.
Det var hur roligt som hellst.
Tog flera turer,men släden var gammal och jag tänkte den
nog snart skulle gå sönder,men den höll när vi var där.

     

Sedan efter lunchen åkte vi ju hem.
Men vi ska ju träffas snart igen i Hassela och ha minst lika trevligt!!

image767

Här har vi kommit till Hassela för att kolla in stugan vi ska få ha över nästa helg.
Angelica och Gutta tog emot oss på påskdagen.

image768

Grillade korv på verandan och mös i solen en stund till det blev lite kallt för det blåste på.

           

                        

Men vi hade det lika mysigt i stugan som var mindra än vad jag trodde men väldigt fin ändå.

                                                        


Sedan for vi mot Stocka och påskmiddag där.
Killarna somnade i bilen och fortsatte sova när vi kom fram.
Dennis vaknade till när Göran bar in honom för han gick fortfarande inte på foten.
Var kvar där till klockan var ganska mycket.
Killarna och Maja var ute en rejäl sväng och lekte.

Idag for jag tillbaka till Ström vid 9,30.
Dax för en ridtur med Görans kusin.

image779

Här är tjejerna och hästarna som vi red på hockeybanan.
Känner i kroppen nu att det var lite längre än vad vi brukar rida på lektionerna.
Och mera fick man jobba oxå kan jag säga.
Fick galoppera oxå men det var i ohappa och sedan vågade jag inte nå mera.
Men nu vill jag dit igen och ska nog smsa Rebecca........
När jag kom hem var Görans morbror här och dom donade med traktorn,
så dom fick nästan igång den.....
Men det visade sej att det var nån slang som var trasig.
Anna kom på kaffe en snabbis.
Killarna hade fått en bana upplogad åt sej
så dom körde 4-hjuling så det prutade snö.
Gjorde en gratäng med potmos med ägg och då heter den ju nått fint...
lade i lax och sedan lite sås och räkor med sparris oxå.
Alla åt och tyckte det var gott.
Fikade och nu har han åkt.
Så nu är det nog bara tv´n som gäller en stund innan nattis.
I morron bär det av till Söderhamn om vädret tilllåter.

Kommentarer
Postat av: Angel

Vilka härliga bilder! Det syns verkligen att vi haft tur med vädret denna påsk! :)
Hoppas ni får en härlig vecka av ledighet och att ni avslutar det bra i stugan i helgen!
Kramar

2008-03-25 @ 12:53:23
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Sara

MÄH, någon saknas på bilderna ju!!! men jag hade nog lika bra som ni hade det. :) jobbar hela veckan nu när ni är ledig, bra tajming?? Men vi får försöka komma någon kväll ändå. Miss you lixom! Kramis

2008-03-25 @ 19:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0