Bara sjukt...

I onsdag var det ju så bra på dan,vi var lediga och myste på.
Hemma och bakade.
Sara var på besök och vi busade och så.
Men när det blev kväller och jag satte mej i soffan,
kände jag efter en stund att jag började frysa och jag klädde på mej mera.
Sedan kom det nysningar, det började rinna i ögonen och näsan blev täppt.
Japp, så var den här igen, förkylningen.
Så om inte det vore nog så mitt i Grey´s anatomy så hörde jag Dennis hosta till,
och sedan ett plask.
Jaha han kräktes, tänkte jag när jag sprang till deras rum för att kolla hur illa det blivit.
Som tur var så ligger han på golvet just nu.
Han hade fått till en liten grop av täcket och däri kräktes han.
Tänkte att det var nog bara fär att han ätit både risgrynsgröt och glass,
så det blev för mycket laktos.
Men när han kräktes igen och sedan igen och ännu en gång och flera gånger på det
så var det nog magsjuka.
Var uppe och sprang tills klockan var 03,30.
Det kom bara gult på slutet, stackars han.
Göran stannade hemma på torsdagen och Tobias tog bussen som vanligt.
Jag for så jag var på jobbet strax efter 8.
Skulle ha en förhandling med chefen och ombudsmannen från Gävle, Annette, skulle komma.
Var inte riktigt i form för det ,men det gick.
Planerade att ta det väldigt lungt och det gjorde jag.
Men en kurs i våga ska jag nog höra om jag får gå.....
Hade matbjudning hela dagen.
Var väldigt trött när jag kom hem.
Dennis hade det inte varit så mycket med på dan,
men det lilla han stoppat i sej hade han behållit.
Jag var hemma med honom på fredagen.
Vi åt en sen frukost och det fick han oxå behålla.
Men sedan var det inte mycket han vela äta resten av dan.
Var ut en liten sväng eftersom det hade snöat.
Göran åkte och kollade på en traktor och tog Tobias med sej dom åkte direkt från fritids.
Det blev mat lite sent den dan,
men det gjorde inte nått.
Mös på på kvällen bara framför tvn.
I dag har jag jobbat mellan 7,45-15.
Hur mycket som hellst har det varit idag.
Igår var det kaos med korten och kassorna.
Idag fick vi inte i gång en av kassorna.
Men som tur var så funkade korten i varje fall.
Nu är det mys som gäller bara.
Killarna har städat rummet och vi ska kolla om farbrorn från igår vinner miljonen......
Fortsatt trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej i sjukstugan - stackars er! Jaaa, visst var det spännande med "miljon-farbrorn"? Jag har inte sett nån som har vunnit miljonen nångång! Att han vågade svara, fastän han inte var säker på svaret!

2008-03-02 @ 08:39:12
Postat av: Petra

Stackars krakar,inge skoj med sjukdomar å framför allt inte me magsjuka. Eddy har varit hemma me Kjell några dar denna veckan,dock bara med feber å snuva. Han vaknade och ville ha alvedon i natt för det gjorde ont i örat,så vi får se hur det går,om jag får jobba eller måste vara hemma på måndag..

Det kommer att komma ett mail från mig om ett tag med en liten inbjudan :)
Sköt om er så länge..kramis..

2008-03-02 @ 08:51:03
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: jenny

Å stackare! Har du vätskeersättning hemma? Var ju sjuk i magsjuka i höstas, trodde jag skulle DÖ! Det gör ju så ont i kroppen när man blir dehydrerad...:uttorkad! Å slö å matt blir man, inte bra för lilla Dempa! Men ni är bättre nu förstår jag?! Kram kram!

2008-03-02 @ 13:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0