Redan söndag!

Oj vad fort det har gått denna vecka!
Ska försöka få till det om vad vi har gjort då.
Gör en "Sara":

Onsdag: Dennis och jag var hos Jansson i regnvädret igen.
Hur kul som hellst när man har riktiga kläder.
Fortsatte stänga och Dennis körde 4-hjuling.
Åkte hem och fräschade till oss och väntade på Tobias,
hämtade upp lillLinda på Bredagatan och for till
Delsbo och hälsade på Maja och hennes lillayster Alva.
Fick mat på Bredagatan när vi kom till stan.
Seadan var den dagen över oxå.

Torsadag:Åkte tidigt till Harmånger för att vara med
på lillLindas avslutning, den lill tjejen slutade ju nian.
Lämade Dennis med Sara där och åkte till Jansson..igen.
Hjälpte till lite och sedan tog vi en rejäl tur med hästarna.
Sån tur att jag glömde bort Tobias....
Men en granne var hemma och skulle säga åt Tobias att jag kom snart.
Åkte hem och bytte om innan det var dax att åka och jobba en sväng.
Tobias skulle vara ensam hemma han och Dennis var med Sara.
Tyvärr glömde jag säga till Göran vart dom var,
så han var ju lite putt på mej han.....
Men Sara hade koll hon så han hade pratat med henne.
Var på jobbet till klockan var efter 21.
Mamma hade kommit och killarna sov när jag kom hem.

Fredag:Dax för Tobias avslutning.
Åkte mot stan vid 7,30.
Väldigt fin avslutning, men som vanligt blåser det kallt där uppe.
Var på Skutan och fikade efter.
Mamma vela på stan en sväng och vi åkte till Anna och Wille några minuter.
Sedan var det dax för student tåget.
Göran kusin Rebecca(hon som hade Frasse) tog studenten nu.
Men det var omöjligt att hitta henne där.
Vi åkte hem och fikade.
Mamma for hemmåt och vi tog det lungt hemma.
Göran kom vid 16 och efter 17 åkte vi till Ström på studentskiva.
Mycket folk och jättetrevligt var det där.
For hem vid 21,30.

Lördag:Åkte vi till Jansson igen,med Tobias denna gång.
Fick hjälpa till med att transportera en traktor till Håcksta.
Killarna åkte och jag körde bil.
Red lite i korallen, tränade Tiger på ställningar....
Det var häftigt för jag fick hämta och fixa till honom och sedan rida själv och ta reda på honom.
Janssonbarnen och även killarna skulle på kalas så det blev inte så mycket lek den dan.
Tog det lungt här hemma när dom var på kalas.
Gjorde mat och fick ringa hem dom från kalaset.
For till stan och skulle titta på alla balklänningar,hade Anna
med mej oxå. Träffade Sara där.
Tråkigt att det regnade hela tiden.
Såg som vanligt inte Rebecca, förrän hon skulle gå in!!!
Handlade och for hem.

Ja i dag är det söndag.
Ska nog ut i skogarna i Hög och grilla korv idag.
Men tyvärr så regnar det ju igen.
Men det är bara att sätta på sej regnkläder om det finns
några entusiaster som är ute och åker.
Ska nog åka förbi nått ställe som säljer partytält.......

Hej,hej.

Kommentarer
Postat av: Petra

Här kommer en midsommar kram till er alla från oss alla.

Hörde att du stackare får jobba ännu längre än jag idag,ja som tyckte det va mer än nog att jobba till kl 14.

Trodde nästan vi skulle bli kvar i stan idag eftersom det regnade så mycke nyss,men nu skiner solen så jag hoppas det håller i sig. Då hämtar jag sönerna efter jag jobbat klart å far till Vitön.

2008-06-20 @ 07:59:47
URL: http://petraw73.blogg.se/
Postat av: AB

Hörru! Kom igen och blogga lite nu :-) Var ju en vecka sen nästan!!! :-)

2008-06-21 @ 19:13:06
URL: http://iggesund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0