2 borta men 1 ny..

Så är ställningen med våra hönor nu.
Våra ung tuppar tog räven idag.
Så han har haft kalas ordentligt han...
Dels Håkan som vi haft i 3 somrar och vår tupp som vi fick i fjol.
Men när vi började kolla runt i hönshuset såg vi en liten kyckling.
Tidigare i år har jag plockat ut en som var död så nu satte vi upp lillhagen igen.
Det ligger ca 4 ägg till där så nu hoppas vi ju.
Det är 2 hönor som ruvar tillsammans, men troligast är det den vita
som vi även fick ena tuppen som försvann idag av.

Annars har dagen varit regning idag.
Så på Görans första semesterdag var vi och gjorde stan!!

Igår kom Iris i och jag var och försökte bli av med lite kläder efter killarna.
Men det gick så där för mej men för Göran och pappa gick det bra.
Här ligger hon så fint så.



Mamma var med killarna och det tror jag gick bra det med...?!
Mamma och pappa kom upp på lördagen när killarna och jag var i Hassela på hästrally.
Fru Jansson och barnen var oxå med så vi hade det så mysigt i regnet där...



Här är det 2 deltagare som kommit i mål som sitter med oss.
Vi fick ganska mycket regn på oss men det gick väldigt bra
under parasollet och vid bänken det!!
Bänken som Göran fått av mamma och pappa.
På väg hem pratade jag med Göran och han hade tagit upp kött för grillning
så hela familjen från Åkre kom på mat den kvällen.
Det var hur mysigt och trevligt som hellst.
Vi pratade och skrattade till kl blev nästan 22.
Dom hade ju stökhjälp den kvällen så det var så kul.
Mamma och pappa sov kvar i lillstugan dom och vi blev sittande till över 00.

Ja, det var helgen det i bakvänd ordning.
Men det har varit kul och annorlunda.
Roliga saker har hänt (Picnic med regn, grillmiddag med roligt folk, en kyckling,
ska få bli medryttare om Pontus ska vara kvar) 
och mindre roliga oxå(2 tuppar borta, ingen försäljning på mina kläder).

I morgon är det jobb mellan 7-17.
Mindre roligt men det går det med.
Och man kan räkna en dag mindre innan semestern!!!
8 dagar har jag kvar innan semestern att jobba. 

Kommentarer
Postat av: Sara

tråkigt med hönorna men riktigt kul med iris, kan knappt bärga mig tills det blir dags. :) hihi

2008-07-01 @ 17:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0