Joggingrunda..nästan.

Jo,faktiskt så blev det igår.
Hämtade ju lillasyster Jenny på tåget strax efter 1 igår.
Hade städat och tvättat och hann precis baka en sockerkaka med
blåbär som vi fått av Görans farmor och Ture dagen före.
Vi fikade ordentligt på den när vi kom hem.
Sedan tog vi cyklarna och kollade till Iris.
Jenny hade aldrig varit i henne.
Dennis blev nödig vid havet så det var ju tur hon fanns där då!!
Stekte på lite Lingarölax och rotsaksgratäng till.
Lite räkor och värmda bagetter och en härlig sallad till åt vi när Göran kom hem.
Gjorde en paj med blåbär till efterrätt.
Sedan tog Jenny på sej springskorna, och jag tog på mej stavarna.
Jenny sade att det inte gick fort när hon sprang.
Men inte hann jag med med stavarna inte.
Så det var bara att ta av sej dom och jogga lite med henne det!
Provade 2 ggr och den andra gången jag sprang hittade jag min egen takt,
då gick det bättre och man kan kalla det så....
Hon fick springa på och vända ena gången och
ta höger och vända medans jag tog direkt vänster andra gången.
Men härligt var det sedan när vi kom hem.
Killarna har sovit med moster i lillstugan inatt.
Och än har jag varken sett eller hört dom.
Klockan är strax 8.
Idag ska vi till stan och kolla lite.
Hoppas få i Jenny i sjön oxå för hon hade inte badat nått än....
Ikväll hade Göran fixat biljetter till Sigge så då
ska Sara och Johan komma och vara barnvakter.
Ska bli superkul att gå ut och ta nån öl.
Förhoppningsvis stannar Jenny till på to och då
kanske vi följer med hem till Hagalund för nån natt.
Men killarna var i sitt esse igår så vi får väl se hur mycket hon orkar;)
Himmla kul att hon är här ivarjefall.
Nu blir det lite tv för mej innan dom vaknar.

Hejhej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0