Första turen för i år!

Igår när vi vaknade regnade det i massor.
Men vi hade ju hört att det skulle bli finväder så vi kollade på tv och hade koll ute.
Vid 10 såg man ett band och sedan var det blått.
Så jag plockade ihop och diskade innehållet dom 3 banankartongena som vi har haft i matkällaren.
Hann inte sy klart gardinerna men vi skulle ju inte sova över så det fick vara.

     

Ojdå.
Detta skrev jag för en vecka sedan och hade sparat så fint.
Det måste ha varit onsdagen den2 juli det....
Idag är det den 10:de.
Vad har hänt efter det då??
Jo, jag jobbade to till 22,15.
Fredagen var vi på Bredagatan och grillade när jag slutade.
Lördagen jobbade jag 10-15.
Vi tog det nog bara lungt hemma den kvällen.
Söndagen jobbade jag till 15 oxå och då var vi till
bonden Jansson och grattade barnen.
Måndagen var vi lediga på och då tog jag och bakade en kaka innan vi for på en traktortur
...till bonden Jansson:)
Jobbade på tisdagen till 16 och då var vi bara hemma.
Fick besök av Görans kusin med fästman.
Grillade och pratade och busade och spelade fotboll och hade så trevligt så.
Ja, det är bäst ni sover kvar nästa gång......
Hade bestämt att vi skulle rida på onsdagen så jag hoppades
ju på dåligt väder så vi skulle åka till Åkre.
Och det små duggade när vi vaknade.
Tog och småstädade för vi skulle få långväga gäster på em då.
Får ut till Åkre redan vid 9,30.
Fick en härlig ridtur med mina nyskor.
Motade in kalvar och donade på tills det var i sista minuten att åka hem.
Gosade med en lite tjej som var lite tveksam mot att bli satt i mitt knä.

Ja, det var det igen det.
Nu hoppas jag på bara halv skapligt väder på lördag
igen för nu är Pontus skodd och det är dax att sätta igång honom.
Skulle få en riktigt mordern hjälm för att jag varit och hjälpt till så mycket där, det tackar vi för!!!
Kan ha en lånad hjälm där så länge....
Shortshaps köpte jag idag till mina ridskor med ståkhätta!!!

Det blir nog inte nån vidare aktivitet nu på bloggen.
Har 9 timmar att jobba i morgon och sedan är det semester i 4 veckor
och då blir nog detta lidande tror jag.
Fin vädret skulle ju komma nu det oxå!
Ha det så bra så skrivs vi mera till hösten, det tror jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0