Söndags eftermiddag.

Men vad snö det kom igår!!
Det är lite så att men känner sej lite lurad.
För idag var det sista dan för att ta undan alla jul ju!!
Har satt upp mycket vitt och beige så det blir lite julaktigt ändå.
Underbart väder har det varit idag.
Inte nån blåst heller och det är ju ovanligt här!!
Började med huset redan strax efter 8  i morse.
Göran åkte på jour när han vaknat han.
Hade ganska hög fart så det skulle kunna gå och göra nått annat under dan oxå.
Men när jag kom in på killarnas rum var det tvästop.
Hällde ut alla deras lådor och gick igenom tillsammans med dom.
Det blev 9 Hemköps kassar som ska slängar....
Med trasiga, oanvändbara och småbarns leksaker som har tjänat sitt syfte.
Tog vardagsrummet efter att ha skjutsat Tobias till en annan kompis,
han var till en igår med och lekte i 3 timmar.
Nu har jag indan plock av lådor och dammning och dammsugning kvar.
Byta matta i köket kom jag på oxå.
Är ju ledig i morron oxå.
Tänkte tvätta då.
Hoppas på lika fint väder som idag.
Då ska jag sätta i gång tidigt.
Ska på kalas vid 16 oxå i morron.
Görans lillasyster fyller 16 om jag inte missminner mej alldeles.
Hoppas hon blir glad över det vi köpt,
det var med på hennes önskelista hon frågade om jag vela ha från henne.......
Göran har kuskat runt på sin traktor idag.
Plogat både här och Holmen.
Hade visst varit in hos nån och fikat oxå...
Jag kokade på lite korv till lunch och vi satt på entreen och åt,Dennis och jag.
Sanna var med hon oxå.Hugo är här nu och leker med Dennis.
Göran har fått åka på jour igen han.Ska ha med Tobias hem.
Hoppas han kommer hem till 16,30 annars måste jag ordna barnvakter.
Ska ju rida för första gången detta år i dag.
Ska bli superkul.Har ju varit lite i stallet ändå fast jag inte har ridit.
Lite vila nu innan det är dax,ja tack!!
I mitt nya fina vardagsrum,med nya gardiner och lamopr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0