Semester fredag.

Vaknade lugnt och skönt i morse.
Inget stress eller så alls.
Göran frågade om vi inte skulle ta och åka ner till Söderhamn och bada.
Och dom öppnade inte förrän kl 11.
Tobias fick vara hemma idag för han har haft lite hosta i natt.
Så vi hann ta reda på golven och torka+bädda
om och städa toa innan vi for.
Kom ner när klockan var nån minut över 11.
Tog det lungt och gjorde allt.
Först var vi i Aquarenan.
Göran hade ju aldrig varit där så killarna fick visa honom allt.
Åkte den gröna snälla banan om och om igen.
Sedan gick vi till barnbassängen och busade.
Tobias och jag tävlade om vem som kunde simma längst under vattnet.
Träffade på några bekanta där,men annars så var det inte mycket folk inte.
Tog en liten lunchpaus.
Köpte pizzaslice till killarna och mackor till oss.
Varma chips är ju ett måste och Dennis vela ha kexchoklad.

                

Hade betalat in oss på relaxen så dit gick vi sedan.
Och gissa om det var relax!!
Vi var själva inne där oxå.
Helmysigt var det!!

             

                            

Hade även en stor termos med vatten och en rymdraket som var ångbastu...
25 kr per pers kostade det och det var då värt massor för oss där och då!
Badade nån timme till sedan var det glass innna vi for över till
barnens hus och E-Center.
Blev lite handling på båda ställerna.
Killarna hade plånböcker med sej själva så dom köpte varsinna leksaker.
När vi kom hem värmde jag på en rotfruktsgratäng och tog upp en kalvkotletts bit.
Vitlöksbröd och beasås från Lomanders. Hur gott som hellst.
Nu är killarna på rummet och Göran kollar tvn,det ska jag oxå göra nu!!

Hejhej!!

Kommentarer
Postat av: Angel

Gud vilken härlig dag ni verkar ha haft. Men varför en ledig dag så där? Avis! :)

2008-01-26 @ 11:33:30
Postat av: Petra

Ser helt underbart härligt ut....
Ja 25 kr va ju inte dyrt alls ju,för att få relaxa ordentligt.
Själv har jag inte lyckas komma iväg dit ännu någongång,får se när det blir....
Men jag ska ju åka å relaxa i en hel vecka jag ju snart :) MIn snälla mamma har bjudit med mig på en vecka till Gran Canarias så vi far den 9/2. Vi ska bara njuta av god mat,men ägna oss åt mycke motion.Hoppas att det ska ge mig en spark i rumpan å komma igång igen efter den tunga perioden jag haft sedan julrusch,jul och nyår...

2008-01-27 @ 21:16:24
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0