Utvecklingssamtal.

Det var det verkligen.
Det tog nästan 1,5 timme oxå.
Vi började med att kolla utställningen på väg ner i matsalen.
För Johanna höll på med ett samtal och jag var tidig.

image733

Detta hjärta hade Tobias ritat och fröken hade hjälpt till att skära ut.
Sedan hade Tobias färglagt bakgrunden.
Sedan gick vi igenom ett papper Tobias och vi hade gått igenom igår kväll.
Det var glada,allvarliga och ledsna gubbar och
han hade fått ringa in dom som svar till frågor vi ställde.
Och det stämde överränns med hur fröken tyckte det var.
Tobias vela vara duktig och träna,men han orkade inte så mycket.
Som han sade själv, -Jag har myror i brallan.
Det hände tydligen ofta att det var flera stycken som slängde sina frukter
dom hade med sej och då blev dom ju lite hungrig för tidigt.
Tobias hade sållat sej till den gruppen.
Men nu hade dom satt stopp för det och dom fick inte slänga frukterna längre.
Utan dom skulle läggas framme vid tavlan.
Hon hade full förtåelse för att Tobias hade lite svårt med inlärning och skulle få special läxor hem.
Han är ju född sent på året och när det kom så kom det och då föll allt på plats bara.
Men han måste visa intresse oxå då.
Det går inte att bara att tvinga in allt.
Och vi har gjort ett blad där det står kortsigtigt och långsiktigt.
Om vad vi ska träna med Tobias.
Bad att vi skulle få läxorna hem redan på måndagen och det var inte nått problem.
Gjorde lite övningar direkt efter maten idag och han är duktig.
Så måndagar och onsdagar ska jag sitta en stund med honom.
Då kommer han hem med taxin och inte så trött som
dom andra dagarna när han varit på fritids.
Det är väl lite så oxå att jag inte har tagit mej tid att sitta med honom och
bara kolla i böcker eller rita i hans bilbok.
Men jag ska skärpa mej med det oxå.
Frågade om han vela idag och det vela han direkt, så då får det bli mera sånt.

Jag blev lite piggare efter en alvedon och en shake innan duschen.
Hann köpa en ny jacka,min första i slt M!!!
Köpte även 2 par örhängen idag ops...
I guld, det var rea.Så nu slapp Göran köpa nått till Alla hjärtans dagen.
Det tyckte han var bra!

Hejehej!!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det kommer att ordna sig det där med Tobias...
Båda mina söner har ju varit lika,framför allt med matten (hmmm är rädd att dom brås på sin mor där)
Så vi har haft extra läxor i det förra året med Elias och nu med Eddy. Men det har redan släppt,å plötsligt är allt kul igen...På sönernas skola får dom ha mp3 spelare med sig på lektionerna om det gör så att dom kan konsentrera sig bättre när dom inte hör sina klass kompisar,För Elias har det funkat super bra,så det är därför han inte kommer efter i matten längre... Kan ju vara ett litet tips tänkte jag :)
Kramis på er alla.. idag är jag ledig å ska packa färdigt till på lördag å värmen:)

2008-02-07 @ 07:19:54
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Jana

Va bra!
Fast om jag fattade Johanna rätt så tyckte Tobias det var roligt med matte och ligger bra till där,det är värre med svenskan.Men hoppas det kommer igång här med.Köpte en liten griffeltavla hos er å den använder vi redan och skriver på.
Ha det så himmla härligt i värmen och jag är inte alls avis.....
Kramar.

2008-02-07 @ 07:44:02
URL: http://janas.blogg.se
Postat av: Sara

Allt tar sin lilla tid, man kan ju inte förstå allt jämt. Se på mig, nu har jag börjat lärt mig hålla fint på rummet. haha. kanske inte en sån kommentar du vela höra men lugn bara, han kommer fixa det galant. Kommer mer än gärna ut och hjälper er, det vet ni! :) kramisar och bra jobbat fröken Jana med jackan, jag är stolt! :)

2008-02-07 @ 12:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0