Mmm skönt.

Nyduschad efter träningen och dagen första shake i magen.
Mmm skönt, är känslan då.
Kollade förra bloggen och bilden på Cassa är inte vacker,
men egentligen är hon fin ska försöka hitta en bättre bild nu.

image749

Här är ett lite bättre fast hon inte kollar i kameran.
Har läst på ridklubbens hemsida att hon är 169 cm i mankhöjd.
Jag är 167,5 cm lång......
Lettiskt halvblod född -95 är hon oxå.
Super härlig häst allså.
Ska försöka leta reda på hennes skötare......
Ja, nog om hästar.
Väntar på att Sara ska komma och hälsa på oss.
Dennis vela ringa nyss men när Sara svarade sprang han i väg.

Har gjort i ordning en svart tavla med silver stjärnor på.
Där det kommer stjärnor när killarna varit duktiga.
Började med den i fredags för då berättade Lena på dagis att hon
hade tagit Dennis som exempel.
När hon skulle förklara för andra avdelningar på dagis att Björnen barnen
är mer toleranta och kan leka med alla barn även dom som har handikapp.
Och han var väldigt duktig på att få andra barn med i lekarna.
Sedan på dagen kom Tobias fröken in och sade Tobias hade varit så duktig i veckan.
Hade jobbat på jättebra och lyssnat på alla fröknar.
Så då blev det en varsinn stjärna.
Har sagt att när det är 5 stjärnor så får dom nått.
5 kriterier har jag nu på morronen satt upp.
Det är:
inget tjaffs med kläder på morronen.
läxorna ska göras
maten ska i
inget tjaffs vid pyamas dax
och
städning på rummet när vi säger till.
Då blir det en stjärna.
Vi får se hur länge det går.

Nu har Sara kommit och vi ska göra lite fika!!
Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: jenny

Oj oj vilket bra knep! Tror minsann att någon kollat på "Super Nanny"! Fast jag inte har kids tycker jag att det är jättebra! Kollar ofta på det i förberedande å utvecklande syfte... :)
Kram på killarna som är så duktiga å kram på dej som observerar å belönar det! Kram kram.

2008-02-18 @ 14:41:22
Postat av: Hanna

Instämmer i föregående talare! Heja super-nanny-Jana!

2008-02-19 @ 13:51:55
Postat av: Petra

Nu va det en massa roligt att läsa igen,nu när jag varit bortrest över en vecka.. kuligt..
Är ledig på torsdag,så då tar jag å lägger in bilderna på bilddagboken,så gå gärna in å skriv lite där då :)
Sköt om er så länge.
Kramis..

2008-02-19 @ 18:41:34
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Jana

Kan lungt säga att jag oxå kollat på nannyn nån gång och det dära med belöningen fastnade fast kom inte på hur jag skulle göra förrän nu.
Dennis pratade om vad han gjort på dagis och frågade om han fick en stjärna då.
Tobias har hållt på med + idag.
(till och med på toa.)
Så dom ska få 2 stjärnor i morron om dom sköter sej då med.
Tobias är på väg ur 6 årstrotsen och då kanske Dennis är på väg in i det då eller.
Men har inte sett nått sånt än ivarje fall.

2008-02-19 @ 20:24:53
URL: http://janas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0