Kort söndag.

Min jobbar dag är bara 4 timmar idag.
Hela min jobbar vecka har blivit konstig.
När vi var på möte i onsdags pratade nån om nått om att bli sjukskriven i ett år.
Hua hemska tanke, tänkte jag spontant och kände rysningar.
Det måste väl vara ett bra betyg för jobbet det eller?
För ett tag sedan tänkte jag ju ta ut dom sista mammdagarna
på Dennis,kanske ett år sedan var det ju bara.
Men nu är det kul att gå på jobbet.
Igår var jag där tilll kl 15.
Det var hur mycket som hellst att göra och jätte kul!
När jag kom hem var det full fart på 4-hjulingarna här!
Fam Flank var här med sin, och killarnas var ute den med.
Och i köket stod en stek färdig och i ugnen en pot grat på väg att bli klar.
Göran hade donat han.
Så jag gjorde bara en sallad, lade upp köttet och dukade,
en sås lära det oxå vara förståss.
Killarna busade på fast dom var inte riktigt pigg nån av dom.
Så ibland blev det tyst och då kollades det på tv.
Men efter efterrätten var det fart igen för då blev det en del socker....
Familjen åkte väl vid 19,30 nån gång.
Då blev det lite städ och sedan var det Göta kanal.
Killarna orkade titta på hela men inte Göran....
Nu är ha ute och kör traktor och jag ska snart åka och jobba en sväng.
Ska ju rida strax efter 17.
Killarna ska till Anna och Wille och Göran på hockey.
Så behöver inte jag ta hand om nån häst efter så hämtar jag dom,
annars är Göran snabbare.
I morron är vi lediga Dennis och jag och tisdag är det jobb.
Onsdag är vi lediga igen och då är det utvecklingssamtal på Tobias skola.
Sedan är det jobb på to och fre men ledig helg.
Inte undra på att jag mår bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0