Inte för den känslige..

Så är du kräsmagad ska du försöka läsa lite lungt.

Det handlar om min dag igår....
Tränade som vanligt på morronen efter att jag skickat iväg Tobias.
Dennis stannade uppe framför datorn.
Gjorde oss i ordning sedan bar det av till stan.
Kännde jag blev mer och mer snuvig,
det rann i ögonen och nös flera gånger.
Köpte med en låda till Dennis lunch och for hem.
Åt nån strips av hans lunch.
Sedan fick jag gå på toa,det rann ur mej.
Tyvärr hade jag ringt och bokat klipptid till Tobias,
så när han kom hem var det bara mellis sedan for vi till stan igen.
Kännde när vi satt och väntade att febern kom krypande.
Lade mej när vi var hemma igen.
Just när Göran kom hem lära jag kräkas.
Sedan låg jag och hoppade och frös under täcket och filten i sovrummet.
Hade 38 i feber vid 19 tiden.
Göran var så snäll och skulle ge mej en brusalvedon vid 20,
men den och allt kom upp igen ganska fort.
Så i morse klockade Göran med sej båda killarna
och jag fick somna om tills det var dax att ringa chefen.
-Inge mera ,sade han när jag berättade om diaree´n ,kräkningarna och febern.
-Jo,det rinner i både ögonen och näsan sade jag då.
Har inte så hög feber nu men är väldigt dövven.
På dagis sade dom, när Göran lämnade Dennis,
att det går kräkningar med flunsan nu.
Det behöver inte vara magsjuka för det.
I morrgon ska killarna iväg med Göran igen.
Får se om jag orkar hämta dom tidigare.
Ska på utvecklingssamtal på Tobias skola med.
Nu är det tv som gäller...igen :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men hua! Krya på dig!!

2008-02-06 @ 08:14:19
Postat av: Jana

Tack,tack!!

2008-02-06 @ 08:28:35
URL: http://janas.blogg.se
Postat av: Angel

Men fy, du får ta och krya på dig!! Inte roligt att vara sjuk!

2008-02-06 @ 10:15:28
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Petra

Men stackare där,inge kul att kräkas ju :(
Hoppas att du mår bättre redan då jag ju skriver denna kommentar nån dag senare....
Kramis

2008-02-06 @ 19:06:37
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0