Favorit i repris.

Så var det idag.
När jag kom till stallet stod det Svarte Petter till mej.
Honom hade jag ju när jag började rida i augusti.
Och han gick inte och skulle inte gå sedan heller så det blev mycket häst idag.
Fick hjälp med att ta ut honom i gången,
för när jag skulle hjälpa en i fjol så var han inte nå rolig att ta ut.
Han är lite kittlig heter det så han trippar lite fram och tillbaka när man ska borsta honom.
Men det gick bra med allt ändå.
Vi skulle rida över bommar igen fast nu i hoppsitts.
Alltså stående.
Det gick jättebra,fast han var en liten latis så man fick driva på honom hela tiden.
Fick göra en extra övning där jag skulle försöka att inte
hålla i manen när vi travade över bommarna.
Det gick bra,men som vanligt är lektionerna för korta.
Stannade och kollade in dom som red efter men det var inte
nån jag riktigt kände så jag for hem ganska snart.
Här hemma var det nyduschade killar och kvälls macka på G.

I morse kom vi äntligen iväg till bonden Jansson.
Som jag har längtat!!
Och det blev precis så kul som jag trodde!

image750

Här har vi gått ut till Pontus,Stefans häst.
Erika och Martin hade åkt på kalas,men vi hann träffa dom en liten stund.
Stefan tyckte det var jätteroligt att jag vela rida honom,
och trodde Erika skulle bli jätteglad att få nån med sej.
Så det skulle vi prata om när hon kom tillbaka.

image751

Både Dennis och Tobias satt upp på honom.
Vi hade med morötter som han åt upp allihopa...
Dom hade ju 5 hästar till men dom fick inte nått dom då inte.
Kan ju säga att alla fick lite som dom tycker om att göra hos bonden Jansson idag
kolla bara....

image752

Här är det grävmaskinen som killarna provar efter att Göran har kört lite.

image753

Här är det dom gamla traktorerna som ska provas.
Dom var ute på en täckt och åkte där dom kanade lite hit och dit.
En jättekul dag var det där verkligen.
Kanske skulle jag få komma och rida på onsdag på Pontus,
vi får väl se om hon hör av sej,jag hoppas!!
Hem i ca 3 timmar sedan skulle jag rida då!!
Igår kväll var det ju den underbara spa kvällen och det stämmer på rubriken det med!!
Det var verkligen härligt där.
Så nu är det dusch för mej och sängen känner jag
Hejhej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0