Julen har varit nu.

Mmm idag är det söndag och julen är absolut över för i år.
Den har varit lite annorlunda mot för vad vi tänkte.

Julaftons morgonen var vår lilla familjs.
Då öppnade vi klappar och mös på bara vi.
Efter frukost åkte vi till Maråker.
Där behövdes lite mera grädde och vi blev ombedda att handla i Ljusne.
Men si där hade den enda butiken stängt!!
Vilket bra initsiativ det var tyckte jag och många med mej!
Macken hade ju öppet så det gick ju bra ändå.
Mös på med glögg och godis en stund där innan det var dax för fisklunchen.
Då hade även min moster och morbror kommit.
Tar all fisk till lunch så vi inte äter allt på en gång.
Gick ut en sväng och lekte med killarna.
Kl 15 var det ju Kalle och et skulle vi ju kolla på!
Tror jag blundade till en snabbis då....
Efter det så kom TOMTEN!!!
Och gissa om han hade klappar att dela ut.
Killarna var med och hjälpte till så gott det gick.
Efteråt när morfar kommit hem igen...var det mekarverkstad i stugan.
Batterier som skulle i och allt som lät skulle ju testas.
Sedan var det dax för det varma.
Åt även ostkaka som jag fått av Erika och min kalvdans,
innan det vid kl 21 var dax att fara hemmåt.
Killarna höll sej vakna till Enånger ungefär.
Men julafton var en riktigt bra dag!

Juldagen tog vi en riktig sovmorgon.
Jag skulle börja jobba kl 15,
men skulle med till Stocka en snabbis var det tänkt.
Men när jag lyfte mitt huvud från kudden snurrade det i 170....
Lade mej igen och tänkte att det var nog inbillning,
men när jag försökte igen var det värre.
Mamma ringde precis och skulle höra hur hemmresan varit.
Visste inte hur jag skulle kunna avsluta samtalet och gå och kräkas.
Men till slut så...
Lade mej en stund och tyckte det blev bättre, men när jag började
röra mej så kom det tillbaka och jag rusade in på toa igen.
Göran fixade till killarna och sedan for dom.
Jag ringde jobbet och sade jag blev hemma.
Lade mej och sov till 15,30!!!!
Kollade lite tv och drack te och åt en rostad.
Mådde pyton hela tiden men inte så jag måste...
När gänget kom hem var det bara tv som gällde.
Annandagen var det jobb mellan 10-18 egentligen men jag blev ju hemma.
Göran och Dennis for till Görans mormor och firade
henne för hon fyller ju år den dagen.
Tobias vela vara hemma och gick till grannpojkarna.
Låg hela dagen framför tv eller sov.
Mådde inte nått vidare men fick behålla det lilla jag åt.
Lördagen for vi en snabbis till stan sedan till Rumsta.
Mamma och pappa kom på mat.
Stannade efter körslaget.
Idag kom Jörgen och Sara ut.
Vi skulle ut och åka bob.



Så här såg det ut när vi begav oss.
Åkte till vindskyddet efter elljusspåret.



Här tänder Göran brasan.
Hade både en och två tävlingar nedför.



Rejälklädd och har jättekul!!



Tobias med sin varma saft, har hittat en utsikts plats.



Här är vi på G hemmåt men ska prova en till backe.



Angelica och Gutta hittade oss i skogen dom med.
Angel och Dennis åkte första klass hem dom!



Dom hade bob med så vi satte fast Gutta näst längstbak.
Åt lite lax här hemma med allihopa.
Dom for vid 19 och nu är det slut på julen tycker jag.
Killarna sitter i soffan med pysar och ska lägga sej.
Göran är ledig i 3 dagar till och jag 1 dag, och killarna
till den 7 januari har nog en dag på fritids bara kanske...
Allsom allt har jag 5 jobbardagar kvar innan det är dax för skola.
Det börjar kännas vemodigt nu.
Ha det så bra så skrivs det lite mera sedan.

Om ni undrar över kort från jul så använde jag digikameran
och den hittar jag inte när jag ska lägga in kort.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för en riktig vinter mys dag. :) måste göras om snarast tycker jag!!! kram

2008-12-29 @ 19:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0