Sista april.

Japp, det är  idag det.
Gissa vem som har namnsdag??
Jo, det är jag. Mitt namn är egentligen Mariana.
Men när jag flyttade hit till Hudik så var det inte det namnet jag använde.
Mamma vela jag skulle hetat Jana men det fanns nån hund tror jag
som hette det och var tjock och ful.
Men smeknamnet var Jana ändå.
Och jag lade till det när jag bott här nått år.
Så då blev det Ann, Mariana,Jana.

Igår var det jobb från kl 8-16.
Det gick bra.
Lite jobbigt var det för en annons som skulle ut idag kom ut igår..?
Så det blev kassan nästan hela dagen för mej.
En tjej från Ridderheims kom och nu känns det som
om delidisken börjar ta form.
På onsdag ska dom lägga iden så då får
jag väl ta med Dennis och kolla vad dom gör.
Handlade och köpte soppa, sedan hämtade jag Tobias som var hos
Ahrit en klasskompis som kommer från Burma.
Hans pappa visste inte vart dom var när jag kom
och då fick jag hjärtat i halsgropen.
Tycker väl inte det är ett sånt mysigt område där, vad jag sett ivarjefall.
Vet det är många jag känner som bor där, men tidigare när jag hämtat
Tobias har det varit några tveksamma personer ute...
Visste inte riktigt vart jag skulle gå, men gick emot dagiset och då hörde jag dom.
Väl hemma var det lek en stund och lite fika innan det var sovdax.

I morse 05,15 så vaknade Dennis med ett skrik.
Han har nu nackspärr och sitter bara och kollar.
Gråtit som tusan har han gjort,
men nu är det nog lite bättre för han kan till och med gå.....
Hade tänkt göra väldigt mycket och fort idag,
men när man lära gå till honom var 3 dje min så tar det lite längre tid.
nu har alla kommit hem, både Göran och Tobias.
I kväll kommer min promenad kompis med familj och vi ska grilla.
Tyvärr kan man nog inte tända vår kase vid stranden för det har ju varit så tort.
Tänkte då ta traktorn med vagnen och fara ut till den stora kasen vid havet.
Men vi får se hur det blir.
Vädret är med oss ivarjefall.
Ha det så tevligt i kväll nu då.
Jag jobbar både torsdag och fredag men sedan är jag ledig i helgen.

Ciao!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Trevlig valborg!

2008-04-30 @ 14:21:15
URL: http://hannabizz.blogspot.com
Postat av: Jana

Jag heter Jana. : )

2008-04-30 @ 14:49:14
URL: http://kirkemandragora.blogg.se
Postat av: Sara

Men se där, den dära hemlisen visste jag inte om! :)
Tusan då, nackspärr som är mindre skönt att ha, stackarn! Hoppas att det går över fort. När jag hade det gick jag på akupunktur, antar att det inte när någon möjlighet för honom men iofs hjälpte det inte så mkt heller så! :) Ha en trevlig kväll så hörs å ses vi något! kramis!

2008-04-30 @ 16:52:31
Postat av: Anna

Grattis på namnsdagen! (i efterskott)
Kram Anna

2008-05-02 @ 00:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0