Om igen..

Hade ju hoppats att mitt inlägg låg kvar nånstanns,
men inte hittar jag då det nu inte.
Ivarjefall så handlade det om vår resa med Cinderella.
Handels hade ordnat en manifestation,
där alla medlemmar bjöds in att följa med på en kyssning till Mariehamn.
Vi hade kurs redan i Gävle 9,00 startade vi där.
Lunchade innan vi satte oss på bussen,14,00, mot Stockholm.
Kursade även på bussen med lite självstudier som vi gick igenom.
Väl framme hade vi ca 40 min på oss innan det var dax
för samling och välkomst tal av Lars-Anders Häggström.
Då gick det undan när 3 st tjejer skulle fixa iordning sej...
Även Wanja Lundby-Wedin pratade inför oss.
Middagsbuffé sererades kl 19,30.
5 tallrikar mat hann jag med..
Det var så mycket gott.
Nää jag fyllde inte mina tallrikar till bredden,
men jag ville inte blanda för mycket heller.
Vin och öl fanns i tappkran, så det blev det några glas av oxå.
Provade en special komponerad drink för denna resa.
Handels flyter hette de, passande nog...
Satt i Fun Club med gänget från Dollar,
var upp där och slängde dom lurviga en gång.
Spelatomaterna och BlackJack borden fick oxå sina besök.
Karaoken provades oxå, men inte själv utan bara som allsångskör.
Gick och knoppade in vai 23,30,
för som vissa hade önskat var det tyvärr inte nån sovmorron inplanerad....
08,15 började vi kursa igen.
Då hade vi ätit en härlig frukost buffé.
Vädret var strålande!!
Inte en krusning på havet och blåhimmel.
Känndes inte när vi gick förutom att man
vissa ställen kunde höra motorerna.
Vi hade fått iordning ställt nere på bildäck.
Eftersom vi var 913 st så fanns det inte lokaler till alla för kursandet.
Men det var mattor på golven och draperier och skynken överallt.
Så det var ok förrutom att det var lite för högt motorljud där nere.
Men efter fika fick vi flytta upp till konferans delen.
Och den är imponerande på den båten.
Hade långlunch så vi skulle hinna handla klart det vi vela ha från taxfree.
Strax före 15 slutade vi och då var det bara att hämta sina grejor och ställa sej,
för båten lade till vid 15,30.
Bussarna gick direkt til Gävle.
Men några som skulle med mot Hudik hade hamnat i
en annan buss så dom fick vi vänta på ca 50 min i Gävle.
Men då hann vi äta så det gick bra.
Sara kom och hämtade mej och en jobbarkompis kl 21 i Hudik.
Så vi var inte alls nå sena tyckte jag.
Resan var jättekul att få komma iväg på.
Arrangemanget var riktigt bra och alla frågor var det bra informerat om.
Kurserna var lätta att hänga med på.
Även för dom det var första gången för.
Mycket disskusioner kommer det ju,men man blir stäkt av det.

Man var ju seg igår ändå.
Så jag tog det lite lungt och städade och dammsög bara.
Vid 13 åkte jag och Dennis till stan för att Tobias skulle
ha en kompis med hem och Dennis vela oxå ha det.
Så här såg ut som värsta skolan ett tag på gatan.
Men vid 17,30 åkte den sista hem.
Vid 20 kom en granne och knackade på och
frågade om jag skulle med på en promenad och det vela jag ju!!
Så vi tog en runda på ca 1 timme.
Det var riktigt skönt. Ska göra det idag med är det tänkt.
Nu har jag matbjudning idag och i morron.
Så jag jobbar 10-19 i 2 dagar istället för kväll i kväll.
Ledig till helgen och vi vill ha fint väder då ok!!??

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja roligt som attan har vi haft det...
Mycket intressant kurs,synd att det alltid är för lite tid till disskutera efter åt bara,känndes ju som att det fanns hur mycket intressant att prata om,hur det funkar på alla olika butiker...
Hoppas verkligen att det blir fler sånna här resor eller nått liknande...

2008-04-17 @ 10:46:20
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: AB

Oops, tur man inte var med på båten ser jag om Wanja Lundby-Wedin var med. Har jag väl fått högt blodtryck - minst sagt! Hjärtinfarkt kanske... Det var hon som sa bl.a. "Skulle USA, ensamt eller tillsammans med Storbritannien ? anfalla Irak utan att detta sanktionerats av FN: s säkerhetsråd, så kommer LO att agera. "
Öhh.. ska LO stoppa Irak-kriget? *fniss*
Vidare sa hon inför valet att "Ekonomiskt ska det inte skilja sig så mycket mellan att arbeta och inte arbeta." Öhhh... okeeeej... då säger alla upp sig och är hemma och lallar :-) Blir nog bra det hehe...


Annars lät det ju skoj på båten! =) Är lite nyfiken på vad den där drinken innhöll för något :-)

2008-04-17 @ 17:51:19
URL: http://iggesund.blogspot.com/
Postat av: Jana

Petra:Så sant så.

AB:Vi jobbar med små myrsteg heter det....
Tror hon även tänker på det psykosociala som man missar när man går hemma, och måste vara hemma,för det finns sådana som inte vill vara hemma oxå...

Vet bara att drinken var röd och söt...;)

//Jana

2008-04-18 @ 07:32:26
URL: http://janas.blogg.se
Postat av: Hanna

Nästa gång man kommer till AB, som alltid har ett trevligt och välfyllt barskåp, så kanske man kan be och få en "Handels flyter"? Hihi...

2008-04-18 @ 09:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0