Tisdagskväll.

Ja,har jobbat en dag på denna vecka.
Igår var lillkillen och jag bara hemma.
Tog det så lungt man kunde det.
Skönt med lite andrum efter en jobbar helg.
Städade runt här vid datorn.
Hittade en massa roliga grejor.
När vi var klara så kom Sara som hade fått nån ledig dag.
Åt lunch med oss.
Den härliga laxen från lördagens middag är nu definitift ett minne blott.....
Tog en prommis i skogen igen och det är lika härligt varje gång.
Tobias kom hem och vi åt en glass i solen tillsamans.
Sara åkte och Göran kom hem efter 4.
Han körde lite traktor och jag kollade in tv´n....
Killarna var hos grannen och hoppade lite på deras studsmatta.
Innan kvällsmat var det dax att städa på rummet för dom och det leder alltid till gruf.
Men det blev gjort och jag fick tidningsskåpet städat oxå.
Åt kvällsfika sedan var det sov dax.
Kollade in tv´n(igen)och gick i säng vid 9.
I morse skulle vi iväg allihopa tidigt.
Tobias hade första friluftsdagen och Dennis skulle oxå ut i skogen med 5-åringarna idag.
Dennis skulle bara ha med sej sittunderlag och vattenflaska.
Medans Tobias skulle ha fika och dicka med sej.
Så det blev lite sura miner från Dennis när jag packade
Tobias mackor,varm o´boy,festis och nån kaka.
Dom hade träffats i skogen idag.
Tobias hade med sej läxa hem i dag igen,
nu är det o som dom håller på med.
a,í,o har dom gjort nu.
Alla små bokstäver.
Nu ska jag skramas go natt,hejhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0