Ridskolan.

Var ju i väg igår efter mötet hos Ulla.
Kännde jag stressade på där men det gick bra ändå.
Var där i riktigt god tid.
Och tur var väl det för jag skulle inte ha Petter.
Millan skulle inte heller ha honom,
så vi trodde jag skulle göra honom klar.
Men när jag kollade så var det inte jag som skulle ha honom alls.
Skulle ha en liten fin häst som heter Prinsen.
Han gick inte passet innan oss ,så jag fick göra honom klar alldeles själv.
Sånt är lika kul som att rida tycker jag.
Som tur var var det en tjej som håll på att utfodra där som kunde hjälpa mej med grejor.
Nått som jag tycker är riktigt läskigt är när dom ska ha på tränset och man ska ta av grimman.
Fast tvärt om är ännu läskigare för då blir dom riktigt lösa en stund.
Men det gick riktigt bra.

image586

Här är han lilla prinsen.
När vi skulle sätta upp i ridhuset tog jag en "sockerbit" det hade jag inte behövt........
Han tyckte om att gå bakom nån annan häst,då var han pigg och travade när dom travade.
Annars var det inte sån fart på honom inte...
Det var tydligen bestämt att vi nu skulle rida på söndagar och det passade inte mej riktigt.
Men när jag kom hem och sade att -nu får jag väl sluta rida då,
sade Göran att vi kan väl kolla lite.
Det är ju lite tokigt att binda upp sej på söndagar men tiden var bättre än onsdagar.
Det är redan kl 17,15 så barnvakt går ju då. Och är man borta nån helg så hinner man hem.

image587

Här står han och mumsar efter ett väl förkänt pass.




Kommentarer
Postat av: Sara

men prinsen oxå, det passade väl dig? :) hihi. Kul med bilder, lika roliga som mina, thihi! :D vi hörs om söndagen. Kramar

2007-09-27 @ 21:54:25
Postat av: jenny

å vad roligt! Är så avundsjuk!

2007-09-28 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0