Hjälp!!

"Hjälp,vad har jag gjort",tänkte jag inte många gånger,
men jag fick nog skjuta dom tankarna iväg från mej.
Tobias skulle åka till mormor och morfar i stugan nu på morronen.
Men när mormor ringde och frågade om jag sagt rätt tid till henne,
visade det sej att det var en ny tidtabell förmodligen sedan skola börjat.
Då gick inte tåget som skulle ta henne från stugan och hit men
härifrån gick det kl 9.30,10 min tidigare än planerat.
Hon brukar ta tåget hit och vända,ca 20 min brukar det vara
här sedan vänder det och går mer igen.
Men nu stod hon på perrongen i Ljusne och det kom inte nått tåg.
Vi bestämde i all hast att Tobias skulle åka själv.
För han vela inte vänta till 14 då vi kunde gjort så att mormor kom.
Sade att vi skulle prata med nån som gick på tåget,
kanske vi kände nån och kanske tåg värdinnan var snäll.
Sade att vela han inte när vi kom fram så åkte vi hem igen och väntade.
Men när vi kom fram så var det en kille och en tjej som stod på perrongen som var värdar för tåget.
Tobias fattade tycke för tjejen direkt och skulle åka.
Gick på med honom och han satt där tjejen skulle vara så det skulle gå så bra så.
Var lite närvös när jag for hem men ändå inte hyper.
Pratade med Anna och hon lungnade mej oxå.
Donade lite hemma och när kl var nån min över 10 ringde jag
mamma och pappa för att kolla att dom var på perrongen i Ljusne.
Tåget skulle vara där 10,08.
-Ja ,då vi har vart här en kvart....sade pappa.
Mamma var visst lika närvös som jag.
Vi pratade tills tåget kom,och jag fick prata med Tobias och höra att allt gått bra.
Sicken skön kännsla det var.
Jag grät inte men en tår kom i ögonvrån.
Vi har en riktigt duktig kille vi!!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja inte bara en duktig kille,för den killen har ju en duktig mamma oxå som vågade övervinna sin orolighet å låta sonen åka...Duktig kicka :D
Hörs nått i morgon då..
Kramis

2007-09-22 @ 16:22:24
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Jana

Tack Petra.
Visst var jag duktig,tyckte det själv oxå;)
Tack,tack.

2007-09-22 @ 20:38:49
Postat av: Angel

Vad duktig han är!!! Så stolt!!

2007-09-22 @ 20:58:21
Postat av: Hanna

Mycket duktig mor och son!

2007-09-22 @ 21:35:23
Postat av: Sara

Men hallå Jana, började nästan grina när ja läste. :) Va duktig han var OCH du. sicken stor kille vi har fått du. :) kramar från en mkt stolt Sara!

2007-09-23 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0