Bullbak,tvättning mm mm

Ja,det var dagen igår det.
Dennis och jag var hemma och skulle ta det "lungt".
Började med att rensa i tvättstugan.
Hade hört talas om att det fanns ett till filter i tumlaren,för vår var så dålig blev aldrig torr tvätten.
Och vipps så hade jag hittat det,och hua hur det såg ut efter att inte blitt tömt på 2 år.....
Så nu är det roligt att tvätta igen,och allt försvann i en rasande fart där nere.
Tog och gjorde rent där man lägger i tvätt medlet oxå på samma gång,inte heller så trevligt,men nu så.
Skulle sedan baka bullar och glad i hågen började jag med att värma mjölken,men den blev lite för varm och ivrig att komma igång så hällde jag i den ändå.
Vilket jag senare fick ångra för då vill den inte jäsa,tyvärr.
Men killarna tyckte dom var goda ändå.
Kokade fläsklägg och rotmos till Göran kom hem.
Det lyckades jag med i varje fall.
Dammsög och torkade och gick sedan ut och hjälpte till när Iris skulle in i sin vinter förvaring.
Till kvällsmacka blev det bullarna som om man väljer noga var goda.

Nu ska Dennis och jag åka iväg,Dennis till dagis och jag jobb till 22,15 i kväll.
I morron ska vi iväg oxå men då blir det en annorlunda kväll.
Göran far ner till pappa för att hjälpa honom med båten och mamma kommer hit för att gå på marknaden.
Är ju halvapriset på karusellerna på fredagskvällen och sedan blir det väl marknaden på fm med mamma,sedan ska jag dit på lördagskvällen med Angel hoppas jag.
Så ja,Angel plånboken är full(just nu);)

Ha det så gott så kanske vi syns på marknan??!! 

Kommentarer
Postat av: jenny

nä, inte kommer vi att ses på marknan inte! Har D fått tidningen någon gång? T:s har väl slutat komma?!
Kram.

2007-09-06 @ 17:15:39
Postat av: jana

Jenny:Tror inte Dennis fått tidningen än faktiskt.Synd att du inte kommer på marknaden!!

2007-09-07 @ 07:45:24
Postat av: Petra

oj va du har legat i som vanligt..
Du får komma hit å tvätta oxå om du vill ;)
Vet inte om det blir nån marknan här ännu,jag jobbar ju hela helgen för fjärde året irad då marknan är,å vi brukar ha mycke kunder då..Så vi får se om ork finnes,plus att det ju bara går en massa pengar om jag går dit...
kramis

2007-09-07 @ 09:15:55
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Hanna

Ingen marknad för mig heller...men å vad gott det lät med rotmos och fläsklägg - kom och laga hos mig! Du slipper tvätta här:-D!

2007-09-07 @ 10:29:59
Postat av: Lena

Framöver är det ganska tomt under veckorna, det enda som jag har inbokat och som är oflyttbart är mina dressyrlektioner på onsdagkvällar =). Så det vore skoj om ni kom över någon dag!

2007-09-07 @ 11:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0