"Bara" jobb kvar.

Jaa, då har hela den uppbokande veckan försvunnit.
Otroligt fort har det gått,men det gör det ju jämt nu för tiden...
När jag skulle skriva om optikern och föräldramötet i förrgår så vela inte datorn med mej,
eller bloggen rättare sagt.
Men det gick bra både optikern och skolan.
Optikern hade jag redan kl 5 på tisdagen.
Jobbar till 4 då och trodde jag skulle bli sen men det blev jag inte konstigt nog...
Hann gå på Lindex och prova lite kläder,kom i stl 44  med stretch!!!!!!
Alla tröjor och blusar jag provade kunde jag oxå ha.
Men såg att det var dax för en ny bh.
När man sätter på den sitter den som man vill men efter
ett tag så åker den upp i ryggen för den är
för stor runt om så då åker ju brösten neråt.....
Ska kolla om det går att sy in,för just nu är det inte prioterat att lägga slantar på det.
Ögonen var det bara bra med,linserna har suttit lite för länge men
det sade jag ju inte och det såg ju bara bra ut så.
Hade glömt mina soppor hemma så jag var till Erika och lånade
en av henne innan det var dax för föräldramötet.
Där gick dom igenom hur en skoldag såg ut.
Vad som hände vilken dag.
Och vi som var med på första skoldan hade redan fått den infon.
Pratade om vad som komma skulle,vad dom skulle kunna när dom slutade ettan.
Hur det skulle gå till med utvecklingssamtalen senare under terminen.
Sedan var stora diskussionen lössen som finns på vår skola.
Det var bestämt med en lösskammar helg nu i helgen,vi fick se en film och det pratades mycket.
Vad alla tyckte var konstigt var att det var bara vår skola,
inte dagis och inte nån annan skola,
fast det är samma skolsköterska och
det finns vissa fall av löss på många skolor,
fast inte så mycket som hos oss.
Så det var nån som sade att då var det bara som "att kasta pengarna i sjön"
 men så fick vi inte se det sade fröknarna då.
Och självklart så ska vi kamma men det är ju tokigt att inte hela kommunen gör det samtidigt??!!
Pratade länge och väl med grannen och hon är så gullig.
Är så glad att dom bara flyttar nått hus bort och inte så långt för hon är bäst.
Gullig,ödmjuk och så go.Man blir bara glad över att prata med henne.
Glömmer aldrig när jag kommit hem med Dennis och jag gick
själv över till henne och fick prata och både skratta och gråta där.

Ja,det var tisdagen det och igår var Dennis och jag hemma.

Vägrade åka till stan,funderade på att lunchträna på Hudik gym
men tog en sväng i skogen med Dennis istället.
Letade efter Colorado men han var inte ute.
Bakade lite muffins och skulle bjuda Tobias och Gabriel på när dom kom med taxin,
men Gabriel fick inte plats så det blev bara Tobias som vi bjöd.
Anna och Wille kom innan Göran kom hem och 
 sedan kom Jörgen på mat.
Gjörde panerade bogskivor med potatis och café de paris sås till.
Lite grönt oxå förstoss.
Det var tur att det var så många som kom och åt ,fast det blev 4 lunchlådor ändå....
Vid 19 började det klia i finrarna och jag började räkna minuter.....
Men innan det hade Göran och Jörgen fixat en barnhage till kycklingarna ute i hönshuset,
så dom fick vara där ute.
Hjälpte dom in dit och det gick bra.
Så glad att jag slipper deras spån över hela golvet hemma nu.
Sedan var det dax att sätta på "nya" ridstövlarna och fara till ridskolan!!!!!!!!!!!!
Och det var precis lika roligt som vanligt.
Petter var lite fjompig innan han bestämde sej för att kissa.
Ev.var han lite halt,för han snubblade till lite väl ofte.
Det hade Milla klagat på oxå,så vi får väl se hur det går nästa gång.
Tog upp honom och tränsade av och donade med honom en stund.
Men han är lite ivrig in i boxen för där väntar mat ju!!!!
Fick ta om 4 ggr innan han fattade att han fick stanna i gången och bli färdig innan det var dax för mat..
Åkte sedan och handlade lite i ridkläderna...???!!!
Var så glad och uppspelt att jag duschade och tog hand om Göran när jag kom hem;)!!!!Hihihi....

Ja nu så är det torsdag och Dennis och jag är hemma nån timme till.
jobbar till 22 idag och 18,15 i morron.
Lördag hade jag till 15 men trodde det var 21 så det var ju bra!
Men då har jag söndag till 21 istället.......
Nu vill Dennis åka så jag ska väl ta och göra mej iordning jag då!

Ha det så bra och skriv många kommentarer!!!

Kommentarer
Postat av: Anna..

Go Da! Ska kanske prata m Göran i da.. Han brukar va lite kaxig ibland..Mat lådan va go.. Ha en trevlig kväll.. PUSS A

2007-09-13 @ 12:27:40
Postat av: Hanna

"tog hand om Göran när jag kom hem"!! Hahaha - du är rolig du:-D

2007-09-13 @ 16:19:06
Postat av: Anna..

Mää,att ni hängde upp er på det då;)??

2007-09-13 @ 23:11:24
Postat av: Jana

Hallå,det var jag själv som skrev det förra,men en lite Anna har lagt in sitt namn när hon lånade min dator och jag glömde ändra tillbaka det!

2007-09-13 @ 23:15:47
Postat av: Anna..

Tänkte ja å.. Det där va ju min signatur.. Sett Annika i tidn. Om hon läser detta: GRATTIS! Å lycka till... Puss A

2007-09-14 @ 09:53:47
Postat av: Petra

Här äre fullt ös som vanligt ser jag...
Tycker att det va jätte trevligt att träffa dig en snabbis i tisdags...Hoppas det blir snart igen...
kramis..

2007-09-15 @ 16:51:07
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0