Men nu så..

Men nu så har det hänt lite grejor.
Ja,det var nån dag sedan men det har inte hänt så mycket så
då är det inte så kul att skriva nått.....
Men nu kan jag rapportera från helgen och fredagen kan vi börja med.
Var upp till storLindas jobb,innan jag började,med Tobias grejor.
Han skulle bli hämtad av henne,från fritids,och sova hos Maja hela helgen.
 På jobbet gick det bra,Göran ringde vid 4 och sade han måste åka till Bjuråker på jour.
Jörgen hade han pratat med så ha skulle vara med Dennis.
Jag kom hem vid 19 och Göran vid 21.
Så,tack Jörgen för barnvakten!!!
Lördagen var vi ju lediga.
Göran tog traktorn till stan ,vid 9, och skulle serva den med några bekanta.
Dom skulle ha en heldag i verkstaden med lite öl på kvällningen.
Vid 12 for Dennis och jag till stan oxå.
Vi var runt på lite affärer och åkte sedan och sade hej till Göran och gänget.
Skjutsade sedan Dennis till tågstationen,
mormor kom och hämtade honom med tåget kl 14,28.

image588

Här är han på väg till tåget.
När vi vinkat hejdå så åkte jag till Anna.
Vi fick en riktig tjejkväll med färgning av håret och mat på Ming,vid 19.
Skjutsade även en bekant till henne på en fest.
Avslutade en härlig kväll,med mat,på Godispiraten.....
Kändes lite som förr i tiden fast det avslutades då det brukar
gå lite vilt till,typ när vi började dricka och gick ut....
Vi pratade,pratade och skrattade i massor.
Precis sånt som man kan behöva ibland och jag kände att det var väldigt
längesedan man var nånstanns utan att behöva kolla klockan.
Hade ju den lyxiga tiden på fm att jag inte visste ett smack vad jag skulle göra.
Jag hade lite förslag som jag kunde tänka mej,men inget måsten.
Men det blev så bra så!!
Göran ringde vid 23 och då var jag hemma,
men jag åkte in och hämtade hem honom ändå.
I morse tog vi det lungt.
Åkte och hämtade hem traktorn och jag var på nya Prix.
Det var samma gamla butik med lika dåligt koll på hur det såg ut....
Men sko delen var bra!!
Hittade jätte fina stövlar med lite klack som jag köpte.
Och lite bättre skor till killarna nu när det blir lite kallare.
Åkte hem och sedan till stan igen för att hämta Dennis vid tåget som han och mormor kom med,
och köra honom på kalas på Gräsmaln.
Tänkte vi kunde lämna honom där men det vela han inte riktigt,
så jag blev kvar och Göran åkte till Delsbo och hämtade hem Tobias.
Dom kom medans kalaset var i gång så Tobias hann vara med och leka lite.
Blev avsläppt på ridskolan för det var dax för mej då vid halv 5.
Fast min ridtid är inte förrän 17,20,
men det ska ju lite som ska fixas före oxå.

image589

Här är det en tjej som knäpper på mej och Casablanca som jag hade nu igen.
Hon var lite knökig idag.
Sänkte huvudet,och vela som hon vela.
Sedan kom det folk på läktaren och då blir hon lite skvättig.
Genade igenom den kort sidan och det var inte så kul när vi kom i trav.
Men hon är härlig i stallet!!!

image590

Här är hon nöjd och belåten i boxen.
Åkte hem och fick fika,
sedan var det natti för killarna och här är vi nu.
Det har just blitt tyst på rummet och jag ska lägga in lite bilder på pixbox oxå.

Bye,bye!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0