Härlig lördag eller....

Jo,det tycker jag i varjefall.
Fast jag har nog bara lagat mat och bakat, fast 2 gånger till ridskolan försåss.
Började ganska tidigt i morse med att göra en kardemummakaka.
Dammsög och donade lite sedan var det dax att hämta upp Dennis hos grannen,
och fara på öppen ridning.
Kusin Maja och Jörgen kom dit och red oxå.
Inte Jörgen red med Maja.....
For hem hit och gjorde plättar och medans dom åt så började jag med
rostbiffen vi skulle ha till kvällen.
Satte in den och gjorde även en tårta som ska med till pappa i morron.
Den var lite bökig,skulle vara ett kolatäcke på den och den blev kokande i nästan 1
timma för den skulle stelna på sej.
Men då hann jag förbereda för potgraten jag oxå skulle ha till.
Fika en sväng hann vi med oxå.
Göran har donat på ute och inne.
Ute är det traktorn som fått vinterskruden på och hönorna har fått sitt.
Extra ljusen är på den bilen vi ska ha och dom hemska rören i taket
som det droppar ur titt som tätt är borttagna!!!
Dom var till för att sprida värme inne.
Sedan var det dax för mej att åka och rida.
Hade härliga Cassa idag.
Det var ett tag sedan nu.
Men hon gick inte lektionen före och skulle inte gå efter
heller så det var bara att dona på som man vela där.
Jättehärlig var hon på lektionen och inte så där rädd som hon kan vara.
Och trava var underbart med henne.
Flera varv travade vi.Dom som inte fick igång hästarna fick kliva in ett steg.
Svängde och gjorde volter gjorde vi.Kul,kul!!
När jag kom hem så var det dukat och klart,salladen var på gång och köttet uppskuret,
så det var bara att göra såsen och sedan var det ett gäng hungriga som åt och njöt tror jag.
Jörgen och Maja var förtfarande kvar.
Så vi hade väldigt trevligt vid bordet.
Kollade på Svensson,Svensson när Jörgen och Maja åkt.
Sedan var det natti för killarna.
Och nu är vi här då.
Babben och co på tvn.
Ska bädda nytt i sängen nu och sedan så......

Hejhej!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sedan så vad.....??? HHIHIHI

2007-11-20 @ 11:12:15
URL: http://www.sofiawohlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0