Yippi!!

Nej,dom har inte ringt och sagt att jag fått ledigt idag.....;)
Har tagit det lungt hela morron men tänkte jag måste ut och kolla av alla mina "odlingar".
Köpte lite olika växter som ska bilda nån slags spalje lite här och där
och dom har det inte hänt nå med ,men nu så hade dom kommit en bit.
Pratade med Göran som höll på att städa upp i nya hönshuset.
Vi gick in och kollade om det hänt nått med hönan Vittra,vår vita höna som
är instängd i en kaninbur för hon ligger och ruvar.
En gång när vi inte hann med,tidig vår,så låg det en död kyckling
innanför dörren en dag.
Då visade det sej att tupparna hackar ihjäl kycklingarna.
Har provat en gång tidigare att stänga in en höna med det gick inte vägen då.
Men nu hade det kommit en liten gul kyckling.
Hon blev väldigt närvös och sprätte runt när jag skulle kolla.
Dom andra 4 äggen var oxå varma så vi hoppas ju på fler nu.
Tobias var i närheten så han kom och kollade men
Dennis var hos Sanna så dom hann inte komma.
Ska kika i morron igen för att se om det är fler så då får dom vara med.
Vi tycker det var super kul.
Speciellt nu när vi har ett större hönshus och kan skaffa fler.
Det blev många bloggar idag.
Vi får väl se om det kommer bilder på kycklingen sedan oxå!!
Dax att åka och jobba!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0