Vad tiden går....

I morron den 23 maj-07,firar Göran och jag 9 år som förlovade!!
Såg det när jag satt och lekte med ringarna på akuten i söndagsnatt.
När jag sade det till honom idag,sade han -Att det var väl dax att byta nu då.
Då vela förståss killarna höra om vi bott själva i varsitt hus.
Då fick vi förklara att vi bodde inne i stan först innan vi köpte huset.
Ovanpå mammas jobb.
Och att jag både bott med Mia som är
Frida,Emil och Rasmus mamma,och med Willes mamma,Anna.
Och med mormor och morfar hade jag oxå bott med förståss,sade Tobias.
Pappa hade bott med farmor och farfar,kom Dennis på.
Det är 10 år sedan vi flyttade ihop oxå.
Har för mej att det var i maj det med.
Vi träffades ju vid jul-96.
Eller som Göran sade till Tobias-Mamma träffade mej.
Pratade om det härom dagen bara.
Att jag hade en julfest med skinka och gröt och att jag
stoppat en baylis i hans ficka när dom skulle gå.
Dom gick ganska tidigt för att man kom in gratis före 21 på den tiden.
Hittade på honom och baylisen och lade armen om honom och då sade han
-Ska du hänga här som en boa??
Det låter som det är ett under att vi blev tillsammans.
Men efter första "planerade" natten tillsammans så fick jag ett jätte fint halsband av honom.
I Lapplands tenn och senare en matchande ring till.Dom har jag kvar.
När vi satt hemma och kollade tv och jag
sade att jag var sugen på chokladbollar,då gjorde han det.
Nu idag så är vi liksom synkade.
I bland så ska vi ringa varanndra och tar upp telefonen då är det den andra som ringer.
Och det händer bägge två.
Lika kan vi tänka på samma sak bara så där en då och när
den ena säger det så säger den andra att man tänkte samma tanke.

image336

Här är från i julas i Maråker.
Hade jag haft min gammla dator hade jag kunnat  scanna in kort på då vi förlovade oss.
Det var på färjan som nyss sjönk.......
Birka Princess.
Petra med sin dåvarande och Annika med sin dåvarande var med oxå.
Skulle smsa till mamma och pappa men det gick inte förrän vi var på svenskt vatten igen.
Det var ju oxå liksom överrasknings förlovning.
Som även bröllopet blev 1år och 3 månader senare.

Kom ju på att jag kan ju knäppa korten med telefonen och få in dom på det sättet.
Så här är några:

image337

Detta är från hytten.
Annika kom just in och vi skulle ju överraska dom ,men hon blev med på det hela.
Men det var ju bra för då fick hon fota ögonblicket.

image338

Det hära kortet har jag gjort en förstoring av som sitter här på väggen.
Det var en uppiggande drink ,men det hjälpte inte utan vi vela gå och "sova" vi.....
Petra väntade Elias så hon var inte heller på party humör.
Men trevligt och roligt har jag för mej att det var,blåste lite när vi kom ut på öppna havet.

image339

Här är rosorna jag fick till vår 7:nde bröllopsdag.
Så i år blir det 1 till då.......
Ja,jag vill bara säga att jag älskar min man så otroligt.
Och vi lär oss mer om varanndra dag för dag.
Fast ibland så händer det att jag säger-Jag kan dej jag, eller -Jag känner dej jag.
Och då skrattar vi och han tycker jag låter som hans mamma,
på bra eller dåligt??!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vilken knäpp kusin jag verkar ha. "Ska du hänga här som en boa" gillade jag mest, haha. :) Det va tur att "du hittade han" som Göran säger om ja ska vara ärlig. :) Jag blev varm av detta inlägg, fint skrivet Jana. Mamma hälsar och frågar om ni hade det stökigt hemma idag när ni kom hem? :)
Kramar från bredagatan!

2007-05-22 @ 21:40:29
Postat av: Hanna

Måste instämma i föregående talare -
"Ska du häga här som en boa"! Hahahaha - skojigt!!:-D

2007-05-23 @ 11:42:50
Postat av: Lena

Fint inlägg!!
Driften av gården arrenderas av mig bostadshuset behåller däremot mina föräldrar så länge, vi bor kvar i vår "lilla stuga". Jag vet inte om man kan kalla gården för så stor egentligen men det är så att det räcker till i alla fall.
Kram

2007-05-25 @ 11:06:10
URL: http://livetpalandet.blogg.se
Postat av: Petra

Tänk va åren går ;)
Men jag är jätte glad att jag fått vara med å dela dessa båda roliga stunder med er,alltså både er förlovning å bröllopet.(Kan dock inte lova att ni någonsin kommer att få vara med på mina *S*)
Önskar er många,många lyckliga år ihop..
Kramis ...

2007-05-25 @ 20:27:25
Postat av: Anonym

Ja, du Jana, tänk vad tiden går. ( Lär väl ge mig tillkänna att jag har varit in och tittat några gånger, pappa skvallra.) Jag kommer ihåg när du bodde vid oss i Åshammar och gick på ridlägret i Storvik. Tycker det var som igår men det måste snart vara
25 år sedan.
Roligt att se bilder på grabbarna,(ja även er förstås:-)) Maråker (vilket paradis)och båten, ser fin ut.
Kram från faster

2007-05-26 @ 21:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0