Senaste dagarna...

Hejsannhopp.

Det känns som om det var länge sedan jag skrev men det var det ju inte.
Men det har hänt lite ändå.
Lördagen var vi bjudna till Rumsta på grillt.
Mumisigt,härligt och gott.
Där blev vi tills klockan var 22,30!!
Killarna lekte så bra att tiden bara försvann.
Dennis tog en rejäl sovstund.
Somnade kl 16 på väg dit och vaknade vid 19.

image327

Här är alla killar utom Dennis då.....

Efter en något sen morron tog jag med mej killarna och for till Maråker.
Pappa hade ju fyllt och det var ju morsdag på gång.
Stannade till på E-Center och köpte nya skor till killarna.

image328

Killarna hann nästan inte vara med på paket öppning innan det skulle ut med båten,köra radiostyrt mm.
Cykla gjordes det oxå,tilloch med morfar gav sej av på cykel en sväng.

image329

Härlig men blåsig dag.
Tobias fick nog lite för mycket sol på underarmarna för det klagade han över.

image330

Här är en rättvis bild över stugan!!
Göran och jag har haft loftet på lillstugan men nu sover mamma och pappa nere och Jenny på loftet när vi alla är där och vi får ta sängarna inne.
När vi for hem från maråker så kom vi i olyckan som var lite söder om Njutånger.
Så vi blev ju stående i ca 1 timme.
Men det gick bra,Dennis sov(igen)nästan hela tiden.
Vi kom hem lite senare än vad vi tänkt men det gjorde inte nått.

Har ju gräft hemma oxå.
Ska sätta in före och efter kort nu

image331

image332

image333

Lite skillnad va??
Det ska så småningom bli garage här ,
men det är inte sagt när utan det ska målas hus och åkas båt främst.

Var ut och kollade om det blitt nån mera kyckling oxå,men
det hade det inte men så här såg den lilla ut!!

image334

Sötis va??
Vet inte namn än men det kommer väl.

image335

Mamma Vittra är något mammig!!
Hugger när man vill kolla.
Det var kanske att ta i,men hon nafsar i varjefall.

Ja det var det och nu till i natt:
Killarna hade ju sovit i bilen så dom var inte det minsta trötta när det var lägg dax.
Men hur det nu var så skulle Dennis sova med Tobias.
Det fick han ,men så fick han det inte och så höll dom på ett bra tag.
Men han måste ha fått till slut.
För när klockan var 23,30 nånstanns så hördes världens brak från deras rum.
Då var det Dennis som åkt genom spjälorna i sängen och ner på golvet.
Göran var först inne och kollade,jag kom strax efter.
Men han hade inte brytit nått.
Däremot hade han ont i magen.
Satt med honom på toa och han grät och andades konstigt tyckte jag.
Ringde till rådgivningen och jag var nr 5 i kön.
Det tog 35 min att komma fram och på det hade Dennis hunnit och kräkas oxå.
Dom pratade med akuten i Hudik och dom tyckte vi skulle komma.
Så när kl var 00,15 var vi där.
Dennis somnade på britsen vid 02,30.
Då hade vi gått runt och kollat lite vi hade pratat med sköterskorna och dom berättade att
det kom in akutfall på akutfall.
Vid 03, smsade jag Göran om att han fick gärna ta Tobias med
på skolan när han åkte på jobbet så vi slapp kliva upp.
Vid 03,45 frågade jag om vi inte skulle fara hem för det var ju inte så farligt nu.
Men sköterskorna vela vi skulle stanna eftersom han hade kräkts och vi
ändå var där.
Vid 04,30 kom det faktiskt en läkare till oss!!!!!!!!
Han gjorde en rejäl koll på Dennis som var halvsovande hela tiden.
Tyckte inte han behövdes läggas in men skulle det bli värre så skulle vi komma direkt.
Dennis hade sagt till doktorn att det inte gjorde ont i magen nu,
men när han gick så hade han lite ont ändå.
Det var ju ljust när vi for hem.
Timmen senare steg Göran och Tobias upp.
Vi sov tills klockan var 11.
Men när han sprang i skogen idag så gjorde det fortfarande lite ont i magen sade han.
Ja,så det har inte blivit gjort det jag tänkt här hemma idag.
Men det kommer väl fler dagar....:)
Nu är det lite träning på orbitreken sedan blir det en tidig kväll.

Go natt allihopa !!

Kommentarer
Postat av: Sara

Heeeeemskt fina kort må jag då säga. :) och det dära med Dennis, lyckades han ramlar ner mellan spjölorna? Tur att det gick som det gick!! vi ses i veckan! :) Kramis

2007-05-21 @ 21:33:19
Postat av: Hanna

Vilken dramatik mitt i natten! Hoppas att han mår bättre nu!

2007-05-22 @ 08:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0