Tobias måndag.

I går måndag så skulle Tobias till skolsköterskan.
Det skulle mätas,vägas och kollas hörsel.
Ögonen behövde han inte kolla för vi ska kolla dom nästa fredag,
på ögon på sjukhuset.
Han var 117 cm lång och vägde 24,6 kg.
Dennis var ju oxå med så han skulle göra allt han oxå.
Så han var 113 cm lång och vägde 21,2 kg.
När Tobias fick på sej hörlurarna så såg han lite fundersam ut.
Men han var jätteduktig sade skolsköterskan Madelene.

124276-274

Killarna ritade medans vi pratade.
Detta är Tobias teckning.
Alldeles själv gjorde han både traktorn och gubben.
Efter har han en plog,eller huggtänder..... 

124276-276

När vi kom tillbaka så hade Tobias grupp fortfarande samling.
Dennis och jag satte oss med dom och var med.
I vanliga fall så brukar dom hinna att leka lite
innan det är fruktstund med sagoläsning.
Men nu var det bara att förflytta oss från golvet till soffan och fruktätning.
Lämnade Tobias där och Dennis och jag for på stan.
Jag solade och han skulle sitta utanför och läsa tidning men det tog inte lång
stund så stod han utanför min låsta dörr och vela in.
Tobias kom hem med taxin sedan.


124276-275

Kommentarer
Postat av: Petra

Va spännande saker Tobias fick göra då hos skolsköterskan,sånt får dom inte göra på "vår" skola. Kan då inte minnas att Elias fick göra hörseltest,bara syntest å vet att Eddy inte fått göra nått sånt ännu. Tror att dom blir kallad till skolsköterskan först i ettan här..
Kramis Petra

2007-03-21 @ 15:42:46
Postat av: Sara

nu är du snart sämre än mig jana. ;)

2007-03-25 @ 21:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0