To-sö v:22!!

Här kommer min to-sö v::22 i bilder med lite text till!!

image348

Tog ju ledigt på to em så jag skulle kunna vara med
när Tobias hade uppvisning på skolan!!
Kors,så duktiga alla var.

image349

Tobias hade lärt sej en ramsa utantill om siffran 4.
Det är Gabriel som håller i siffran,Tobias står med Hanna och sedan är det Emil och Albin.
Vi hade tagit med fika och alla barnen fick glass.
Barnen och fröknarna hade gjort iordning nått som dom kallade för
Godismonstret som var en affär,där kunde man handla för låsas pengar.
Det gjorde alla vuxna gladeligen så fick barnen räkna.
Fick även träffa Tobias klass nya fröken från nästa år.

image350

Nu är det lördag och mormor har kommit med x-tåget för att hämta killarna.
Har kommit på att det går ju förbi Ljusne,upp till Hudik och vänder där.
Så mormor har tagit det några gånger och hämtat killarna och hon åker
ju tillbaka på samma biljett och killarna är det gratis för.
Och det går faktiskt snabbare än bil.
När jag lämnat dom for jag iväg till Hällan där det vankades bröllop och därefter fest.

image351

Här är Malin och Anders på väg mot kyrkan.
Underbart vacker var Malin och Anders stilig.
Härligt väder fick dom ju oxå.

image352

Här har dom gift sej och åkt en liten runda med vagnen.
Pappa Bertil och ena brodern syns på kortet,dom spelade när brudparet kom.
Sedan var det förrätt,varmrätt och efterrätt,tårta och kaffe och sedan vickning.
Allt gick i en sån fart och det var så kul att man inte tänkte på vad klockan var.
Men sedan var det dax att hämta upp Göran och gänget som hade tagit en rejäl sväng på stan.
Då visade det sej att kl var närmare 2.Skjutsade hem lite folk och sedan var vi hemma vid 3.
Skönt att få sova i morse då.
Åkte och handlade lite blommor innan jag mötte upp vid tåget igen.
Var och fikade på Skutan innan det var dax för mamma att åka hemmåt.

image353

Killarna fick ju syn på att det var tivoli på andra sidan tågstationen,så vi for dit  en stund.

image354

Det fanns ju några grejor för dom att åka.
Jörgen hade ringt och skulle komma med vattenskotern,
det hade jag att säga när jag tyckte det var nog där.
Så det var inte nått problem när vi skulle fara.

image355

Här är lite av min odling inne.
Jörgen och Sofia var här när vi kom hem,donade med skotern.
Göran och killarna följde med till havet när dom skulle åka.
Hade lite problem så dom tog hit den till våran sjö.
När dom fick igång den så.....tippade dom mot slutet.
Så det var två blötdjur som fick grillad fläskfile och pasta sallad här idag.
Vi hade det jättetrevligt på verandan.
Killarna lekte med Sanna.

image356

Här är ännu mera blommor som jag har på verandan.
Undrar jag om jag kanske vill ha ett växthus???

image357

Hrm ,ja som ni ser är det mer ändå.
Alla mina frön som jag satt har kommit oxå,även om jag fick rensa bort lite
när Agda varit hit och sagt att det var mycket ogräs i mina odlingar......

image358

Mös på en stund med killarna innan det var lägg dax.

Det var min händelse rika helg det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0