SOMMAR OCH SEMESTER!!

For över till Idenor med Iris och hämtade Sara ,
efter att Tobias kommit hem från Stocka på midsommardagen.
Hon sov kvar i killarnas rum.

image411

Satte henne och killarna i jobb dan efter.
Oljade in entreen,skulle ju vara fin den oxå när vi sedan ska måla resten av huset.

image412

Det gick bra ända ner i trappan,när Dennis stod med penseln och bara slog.
Vid Saras byxor.Så det är bara att köpa nya det!

Sedan hon hämtats av Erika for vi till Bonden Jansson.

image413

Tobias och Martin leker så himmla bra.
Göran känner både Stefan,sedan dom jobbade tillsammans,
och Erika sedan hon bodde i Stocka.
Jag har gått i samma klass som Erika mellan 2-9.
Här är Tobias med ut i lilla ko hagen och hämtar en ko som hade fått kalv bara dagen innan.
Han gick helt obekymrat med när kossorna sprang omkring
och hjälpte Erika med en motsträvig kalv.
Hon sade att dom skulle döpa den till "Tobias som inte vela gå".

image414

När hon öppnade till stora ko hagen var det rusning in du!!!!
Helmysig stund hade vi där,som vanligt.
Var med och kollade när det mjölkades oxå.
Erika frågade om inte jag vela ,men kanske nästa gång.
Måste jobba på att inte tycka dom är för stora djuren.......
Men dom hade flera hästar med och dom skulle dom rida till oss på ....nån gång...

På måndagen var det dax för Tobias fotbollskola.
När jag kom hem såg det ut så här.

image415

Det målades och fejades lite överrallt.

image416

Här är det Kenneth som målar.
Maria låg i mina ogräsland som nu är jättefina.

image417

Dennis fick vara med en stund han med ,med Erikas övervakande.

image418

Hämtade Maja på skolan efter att jag hämtat Tobias på fotbollsskolan.
En jätteglass blev det innan vi for hem.
Till middan kom lillLinda med ny köpt "råtta",marsvin eller hamster eller vad det heter.
Tror det slutade med att den skulle heta Astrid??

Ja, idag fortsätter det med målning det var nån sida
som solen låg på som dom inte kunde ta.
StorLinda ska hämta Maja idag och Anna och Wille skulle komma ut.
Dax att åka iväg med Tobias på fotbollsskolan nu .

Hej,hej!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att få hjälp med sånt "tråkgöra" som att måla huset! Det brukar ta sin tid ändå...

2007-06-26 @ 11:00:18
Postat av: Maria

Hej hej!!
Ja, det är väl jag det =) Vi har ju tur som har så härliga grannar också =) Söndagen var som du såg verkligen en härlig dag.
Vilka fina bilder du har på husmålning, barn och kor. Verkligen sommarkänsla får jag när jag ser dem!
Ha det så bra och jag önskar er en underbar sommar!!
Hälsningar, Maria

2007-06-26 @ 22:48:06
URL: http://misan80.blogg.se
Postat av: Petra

Hmm å vaffö har inte jag några vänner å släktingar som jag kan muta när de är dax för ommålning,tapetsering eller dylikt för *S*
Hoppas du har de super härligt på din semester..
kramis från fröken som börjar slita igen på måndag å flera veckor fram till v 32....

2007-06-27 @ 18:27:59
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0