Torsdag den 5 juli-07.

Nu kommer det i fel ordning eftersom jag inte orkade skriva klart allt igår.

Men nu har vi kommit fram till torsdagen som dom definitift lovat dåligt väder till.
Jenny var ledig och vi hade i tankarna att vara på Junibacken till kl 10.
Men det försvann fort.
När vi efter att åkt både tunnelbana och buss kom fram till Junibacken,låg det i badande sol,
och det var kö som gick runt halva byggnaden.
Bestämde att vi skulle fara ut till Fjäderholmarna ist.
Vi hade åkt förbi en båtplats där det stod Fjäderholmarna på så vi tog bussen tillbaka nån hållplats och behövde bara vänta ca 15 min innan båten kom.image471

Här har vi gått in till Nacka strand och lämnat/hämtat folk.
Tobias och jag har precis blivit vänner.
Han hade en riktig "retardag" och då är det inte roligt.
Jag blev ledsen för att han betädde sej så illa att jag tog ett
snack med honom längst bak i båten och ringde Göran.
När jag lugnat ner mej så hörde jag en känd röst prata i tele bakom oss.
Det var Johan Rhebom,tror jag han heter.
Fjäderholmarna är en favorit som jag har sedan i fjol,då var det första gången jag var dit.

image472

Här sitter alla förväntans fulla.

image473

Tobias kände igen sej när vi klev av så han visste vart han skulle springa.
Dennis och Wille hängde med.
 Nu har dom sprungit förbi stora sten som dom provade och
dom gamla båtarna och kommit till båten som gått av och satts i sanden.

image474

På fören hade det gjorts en klätter bana och sedan fick man åka på rumpan ner.
Här lektes det en bra stund tills vi hörde att det var dax för mat.
När Dennis och Wille blev osams då är det illa.

image475

Här hittade vi ett ställe som arbetade med trä.
Letade efter ett matställe med det var mest för vuxna.
Det fanns 4 ställen men maten var typ korv med bröd eller pannkaka.
På ett ställe fanns det falukorvsburgare.
Det fick bli det eftersom det inte fanns nått annat i riktigt matväg.
(vi hade sagt att det inte fick bli hamburgare igen men.....)

image476

Jenny och Anna åt kycklingburgare och jag åt en stektströmmingsmacka.

image477

Det varnog ganska gott ändå för det försvann i en hastig fat.
Anna och Wille for hemmåt efter maten.
Dom som Anna och Wille bodde hos skulle bjuda på mat
och det var ju en bit dom hade att åka.
image478

Vi stannade kvar och lekte bla. lite Fia med knuff.
Killarna var tillbaka på båten igen en stund oxå.

image479

Fick en glass av moster Jenny innan vi skulle fara.
Fikade lite ut min ryggsäck när vi kom fram i hamn.
Sedan gick vi till Aqvarium.

image480 

Här har killarna hittat en kompis som heter Klara.
Man kunde krypa in i den här gången då hde man fiskarna över och under sej oxå.
Dennis kröp så hans byxor gick sönder.

image481

Det var ganska tufft.
Såg en Nemo fisk!

image482

Här hade dom byggt för regninga dagar.
Det fanns en riktigt fin uteplats som man kunde ha med sej eget fika och sitta vid.
Även en biograf hade dom.

image483

I regnskogen var det natt när vi gick in ,men Klara hade gått
där förut så hon visst hur man gick och tog med sej killarna.
Fuktigt och varmt var det där.
Men mysigt och mycket fisk!!

image484

Dom stängde kl 18 så då styrde vi kosan mot Jenny.
KIllarna vela ha pizza och jag hade inte fått sushi på hela tiden,så det vela jag ha.

image485

Beställde på en Italiensk restaurang,den dyraste pizzan vi nånsinn ätit kan jag säga.
Jenny var å hämtade till henne och mej.

image486

Vi lånade ett bord hos hennes grannar och satt ute och åt.
Otroligt gott var det,skulle haft mera bara....

image487

Så här såg min resväska ut när jag tömt ner killarnas bilar i den.
Hjulen var lite för tunga för att dom skulle kunna ta dom till tåget.
Killarna tog ett sista bad med vatten upp till kanten.
Sedan var det sov dax för vi skulle ju iväg tidigt på fredags morronen.
Även Jenny började tidigt redan kl 7.

image488

Fin bild vi knäppte va??

Ja,det var vår semester resa det.
Fast när vi kom hem sade Göran att han oxå var sugen på Grönan i varjefall,
så vi får väl se om vi far ner när vi har semester tillsammans.
Himmla roligt har det varit och killarna har skött sej om man bortser från Tobias på tordag fm då.
Riktigt duktiga var dom på Grönan och det var väl skälet att vi var kvar så länge det.
Tack till Anna och Wille för att dom följde (och var medlare emmellanåt)
och hade humöret på topp.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt ni ser ut att ha haft! Duktiga killar som orkar hålla igång hela dagarna med glatt humör! Söt syster du har förresten! Ni är lika varandra!

2007-07-07 @ 13:22:35
Postat av: Jenny

Tack!:)

2007-07-07 @ 22:35:21
Postat av: Petra

Va härligt ni har haft de....
Tur att ni fick ok väder i alla fall,för nu äre ju inge vidare....Märks ju att en annan har ledig helg *suck*
Stormade så hemskt så vi inte kunde åka ut till stugan tyvärr.
Kramis..

2007-07-08 @ 02:50:36
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0