Nu är det söndag.

I går när jag var på väg hem ringde jag hem.
Dom hade varit på flygfältet hela dan och just kommit hem.
Det var moppar där som körde fort.
Kul för dom som tycker om det....
Jag tog med mat hem så att det skulle gå fort.
Göran ringde E och frågade om dom vela följa med på en tur med Iris.
Det vela dom så klart.
S kom först,med bil och hade varit på Hölick hela dan,fusk!!
Vi möttes upp vid bryggan.

image510

Här sitter S med Dennis.
Det blåste lite när vi gick ut,men det gick bra.
Det var några båtar vid Clubvika,men det var dom som gick när vi kom med.
Ett gäng bara på stranden men dom for oxå,så vi blev själva där.

image511 

Badade och lekte på en stund.
Jag och Tobias badade helt.
Men inte dom andra krukorna.
Hade med lite fika så dukade upp på stranden.

image512

Hade både öl och kaffe med.
Även nån kaka och kanelgömma som är Es favorit kaka.
Lite kex och en vitlöksost käkade vi oxå.

image513

Tobias hittade ett lek träd när vi kom i land.

image514

När vi for hemmåt så somande Dennis och vaknade
inte när dom lyfte upp honom ur båten,
inte när han sattes i bilen eller togs ur.
Inte heller vaknade han när jag tog av honom flytvästen.
Göran och Tobias for till stan vid 21 och kom inte hem förrän kl var 00.
Det var crusing på stan.
Tobias hade varit jätteduktig ,det hade varit riktigt kul.
När Göran hjälpte Dennis i säng vaknade han till och kröp upp i sängen.
Sov sedan till kl var 08.
Det var en härlig lördag tyckte jag.
I dag har jag jobbat mellan 12-21.
Och det har varit jättemycket.
Killarna hade varit ut med lillbåten.
Den läkte visst lite.....
Men inte nått inte Göran kunde ordna.
När dom kom hem kom A&W.
Var här med killarna och badade.
Alla var fortfarande vakna när jag kom hem.
Hade ätit lite popcorn och myst på.
I morron är jag ledig.
Tobias vela åka och köpa byxorna,men det är lovat fint väder
så endera åker vi tidigt till stan eller så kan vi övertala
honom att åka på onsdag.
Då ska det inte vara så fint väder och jag har fått lön.....

Ha det så bra så länge!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0