Igen!

Ja,det var ju sol i morse och det hade ju lovats bra väder,
så när Tobias och jag kom hem från en tidigt tur till stan,åkte vi på havet.
Tog en tidig turtill stan för Tobias hade sett ett par byxor han vela ha med kedja,
och som han har tjatat om sedan dess.
När vi handlat på jobbet åkte vi upp på Lindex.
Gissa om roligt vi hade där!!
Det var ta 2 betala för 1 på alla rea plagg!!!
Men Tobias byxor var ju inte med förstoss.
Men det blev ändel handat ändå.
Ska nog upp dit i morron igen.
Men när vi kom hem så for vi till havet.
Ringde Petra när vi var där utanför men dom var på Järvzoo.
Åkte då mot Fläskvik som vi bara hört talas om.

image515

Det visade sej vara en jättemysig vik.
Ingen sandstand men sand botten ivarjefall.
Dass och soptunnor fanns där.
En bänk med bord oxå,
och eldstad med bänkar så klart.
Alldeles lagomt.
Det var en båt där när vi kom,
vilket visade sej vara bekanta.
Kul för deras barn och våra har inte lekt så bra förrut,
men nu gick det jätte bra.

image516

Vi åt lunch och solade och badade en stund.
Fikade innan vi gick på en liten promenad in på ön.
När vi kom tillbaka började vi att tvätta av båten från all måslort.

image517

Tog det vi hade med oss.
Var inte riktigt utrustad med grejor för rengöring.
Men diskmedel och kastruller funkade ju.
Diskborsten och tillbringan gick det med.

image518

Tyvärr har måsarna börjat äta blåbär så det är alldeles blåtti lortarna.

image519

Killarna blev kockar och lagade en delikat soppa
som vi fick dricka med sugrör....?

image520

Vädret blev sämre och vi bestämde oss för att gå hem efter en snabb macka och äta middag hemma.
Killarna somnade gott då.
(Fast Dennis somnade när vi gick ut han oxå.)
Så vi fick till en liten tur i dag med när jag var ledig.
Mellan 11,30-19. ca var vi ute idag.
Men jag är helt väck,vet inte vad det är för dag och om jag har jobbat eller vad det är.
Men jag ska jobba i morron ,tror jag...
Ev.tar vi en tur när jag slutar och sover över för första gången i morron.
Är ju ledig på onsdag.
Hoppas,hoppas......

Kommentarer
Postat av: Angel

Svar på ditt inlägg i min blogg... Hörde en fågel viska att du skulle åka nästa år! ;) Kommer till Hudik imorgon. Stannar till nästa vecka någon gång. Då ska vi ses!!! Kramar

2007-07-25 @ 10:52:06
URL: http://angel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0