Melodifestival genrep.

Här är dom bästa bilderna jag fick på Läkerol arena i går.
Samma scen i olika färger bara??
Insläppet var kl 13,00.
Mamma och jag möttes i Gävle vid 12 sedan lunchade vi bara och tog
en av alla dessa bussar som gick upp till Läkerol arena.
Fick vänta kanske 20 min sedan började dom släppa in.

124276-229

Satt på ena långsidan men när alla andra började flytta
till kort sidan längst bort följde vi med.
Det var inte fullbokat så det gick bra.
Men det stod en kille i insläppet och sade att vi måste hänga in kläderna,
men det gällde tydligen inte alla för vissa hade ytterkläder med sej.

124276-228

Bilden här ovanför så hade just Andreas Johnsson
avslutat sin låt då kom det konfetti.
Det känndes väl organiserat fast litet ändå.
På tv så känns det som om det är stort ställe ,
men det är väl alla kameror som gör det

124276-227

Ja,många fina färger var det!!
Tog många kort men det var inte riktig skärpa på dom
som ni kanske förstår ,med en mobil kamera.
Innan allt började som vi trodde skulle vara kl 13,30,men blev kl 14
så var det en kille som förklarade allt hur det skulle gå till
och vad vi skulle tänka på.Att det skulle bli en final men att den var lottad.
Jag trodde inte vi skulle få vara med på det men det var vi,kul!!

124276-226

Då var det Emilé,Sanna,Caroline,Sarah och Verona som gick vidare.
Till finalen gick då Sanna och Verona.Känndes inte så sannorlikt
men då fick man ju höra dom igen oxå.
Sedan när vi kommit hem och kollade hemma så var inte
Uggla och Emilé lika bra som live.....
Konstigt.
Och Sannas låt var ju jätte bra på tvn.Sarahs var ju super bra på tv men inte live.
Men Andreas var bäst av alla båda gångerna.

124276-222

Det var jätte roligt att göra nått men bara min mamma oxå.
Ny frissad och fin var hon.Hittade till en restaurang dit jag jämt gick
men mina kompisar när jag gick i skolan i Gävle.
Bali Garden,en indinesisk och kinesisk restaurang,
jag åt lammspett men jordnötssås och mamma 3 små rätter.
Just som vi beställt kommer ett stort sällskap in på 8 pers.
Och det är min kompis Jessica som jag gick i skola med i Ljusdal 2 år.
Hela hennes familj och hennes lillasyster  Theres,med familj,som jag umgicks med
ett tag när jag bodde hemma.
Jessica och hennes Anders har köpt hus i samma lilla
men avlånga by som mamma och pappa.
Sist jag träffade henne var nog i Sundsvall när det var Gyllene tider,
nu skulle dom på "riktiga" melodifestivalen.
Jämt när jag är hem känner jag att jag skulle vilja vara mera hemma
och träffa fler av mina gamla kompisar.Inte bara vara i Maråker eller i
Hagalund utan röra på sej och gå på det som händer hemma oxå.
Fast man hinner nästan inte träffa dom man har här ju.....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken trevlig dag ni verkar ha haft! Hur var Christian Luuk då?

2007-02-25 @ 15:22:44
Postat av: jana

Hej Tjejen!
Jo,han var helt ok.Man såg och hörde inte nå mer av honom än det man såg på tv.Det var en annan kille som höll i allt prat till oss.
Kram Jana

2007-02-25 @ 18:04:56
Postat av: Sara

Va roligt det såg ut att vara. :)
men jana, uppd. tack. :P

kramis och tack för idag!

2007-02-25 @ 20:50:03
Postat av: Petra

Nu haru varit duktig å skrivit precis det jag ville veta...Alltså om det va skillnad på låtarna/artisterna då på genrepet å sen på tv...
Å den frågan besvarade du ju här i bloggen..
Duktig kicka...
Kramis..

2007-02-25 @ 21:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0