Nu är julen slut, slut, slut.

Fast känslan finns kvar än.
Det har varit en sån mysig jul fast jag har jobbat en dag mitt i.

På morronen kollade hela familjen in sista avsnittet av julkalendern.
Och gissa om jag grät.
Men det var nog lika mycket stämningen, förväntan och
bara lycka som jag grät av oxå.
Sedan skulle paketen våra öppnas.

image673

Så här fin var vår julgran med alla paket under.

image674

Men det gick ju fort och sedan var det papper kvar bara.
Vid denna öppning var det nog dessa bilar som var populärast.
Dom fick även lite kläder och en varsinn biljett till Järvsö i sommar på Diggiloo.
Nån leksak var det oxå.
Dennis hade köpt till Tobias en bil och Tobias till Dennis en dumper.
Göran fick en tröja med killarna på, ett skrivbords underlägg med traktorer på,
slips med döskallar, och en tröja.
Påslakanset till båten fick vi från tomten.
Sedan hade killarna gjort saker på dagis och skola.
Göran fick en tidning av Tobias och jag en ljuslykta.
Dennis hade gjort handtryck på både en handduk och
en liten tavla där det var en sån fin dikt med oxå.
Jag fick min klocka med tillhörande örhängen och halsband!!!!!!!!!
Skickade sedan ut min lilla familj så jag fick förbereda och städa lite.

Sedan kom mamma, pappa, lillasyster, moster och hennes karl.
Det kan sammanfattas som en helt underbar dag.
Dom kom vid 13 , då åt vi lax och sill med lite pajer och cremer.

image670

Iréne hade med sej 2 fat med gravat, kallrökt och pepparlax,
även böckling och strömming.
Hur gott som hellst var det.
Som ni ser så är det lite trångt hos oss men det gick bra!

image671

Här plockas det på av alla det slag.

image672

Iréne hjälper Tobias.
Tog en lite prommis till Collorado så han fick en morot från Dennis.
Skulle tända marchaller men det blåste för mycket.
Kalle kollade alla på kl 15.
Sedan kunde inte killarna vänta längre.
Men dom funderade vart tomten var men vi
förklarade att han fått punka och att Jenny fick lämna ut paketen.

image675

Här var det första intressanta paketet........

image676

Tobias kunde inte riktigt låta det vara,det hade vi ju haft hemma fast det var från Jenny.
Så han har ju kollat in det, och räknat ut vad det var.

image677

Men han väntade och sedan kom det ju fler paket.

image678

Men han hade ju koll på vad det var i det gröna paketet.
Det var en lastbil som heter Mack och kommer från Pixars Bilar.
Dom fick oxå en dvd,pengar, spel och mera leksaker och bilar.

Sedan var det dax för det varma på julbordet.

image679

Ännu mera gott.
Kolla in tupanerna jag fick när dom kom, fina va??!!

image680

Här har vi kommit till efterätten, pannakotta på enkeltvis med blåbär och vitchoklad.

image681

Tände tomtebloss i dom och det blev så fint så.

image682

Min pappa skulle dricka the och då skulle ju Tobias det med....

image683

Ja, det var vår julafton det.
Satte oss i vardagsrummet en tag efter och bara pratade.
Fick reda på att mamma hade slutat och röka för snart 2 månader sedan
och det hade vi inte tänkt på under dagen att hon inte varit ut nått.......
När killarna hörde det så kom dom och gav henne en varsinn kram,
tror hon blev lite rörd då det blev jag i varjefall.
Pappa tyckte det gick jättebra.
Det är så härligt att höra pappa prata om mamma så för det känns
verkligen som kärlek mellan dom då.Han var stolt över henne. 
Hon hade fått några recept belagda tabletter och det funkade bra.
Hon hade slutat på Tobias födelsedag.
Hon skulle ju sluta när hon blev mormor,så det hade hon ju gjort kan man säga fast 7 år senare.......

Nej nu måste jag sätta fart,dom andra dagarna kommer senare.
Börjar jobba kl 12 idag.
God fortsättning till er alla och så hörs vi senare.

Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj. jasså det är Görans morbror jag har på min blogg,Då har jag några intressanta detaljer å tala om för dig vid senare tillfälle,men inte här där alla kan läsa...

God fortsättning så länge :D

2007-12-27 @ 19:37:13
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0