Men nu så...

Är det faktiskt bara en vecka kvar.
Vid den hära tiden om 7 dagar sitter vi nog med papper till axlarna.

Vi gör som vi har gjort hemma varje år.
Öppnar våra julklappar på morronen.

Traditionen vi hade när vi bodde hemma och alla
levde var först julklapparna hemma.
Sedan till farmor och farfar i Ockelbo farbröder, fastrar och kusinerna där.

Sedan direkt ner till mormor och morfar, mostrar
och morbröder och lilla kusin Cissi i Norrsundet.

Vad jag kommer ihåg var det nog lunch hemma sedan fika
i Ockelbo och lutfisk bl.a. i Norrsundet.
mycket åk men det var mysigt.

Sedan på juldan skulle man gå ut i Norrsundet när man kom i 15+ års åldern.
Men efter nått år skulle man till Ockelbo på dans där.
Det var ett himmla hallå vart vi skulle ett tag kommer jag ihåg.

Vi har ju egen tradition för vår lilla familj nu.
Det är att vi är hemma på julaftonsmorron och öppnar våra paket,
sedan träffar vi min familj på julafonen.
Så har det blivit för det har varit så mycket Stocka dels före för Görans pappa
fyller år den 22 och Görans mormor den 26.

Så på juldan och annan dan har vi träffat Görans pappas sida först
och Görans mammas sida på annandan.

Tur i oturen att vi inte fortsatte nått med pappas sida
på jularna när farmor gick bort.
Det är dom som vi träffar på julafton
som är på mammas sida.
I år ska vi vara hos oss.
Det ska bli jättekul.
Vi blir lagoma 9 st.

Jag jobbar 37 timmar 4 dagar före jul så jag tyckte
det skulle vara skönt att vara hemma då.
Slutar kl 15 dan före julafton så då har vi bestämt att träffa familjen från
Bredagatan som betyder så mycket för oss.
Dom är lite svåra att klämma in men vi gör vad vi kan,
annars får vi bara träffa dom på annandan,
och dom är så viktiga för killarna att vi vill se dom mera.
På annandan fyller Görans farmor 80 år.
Det blir storkalas på en gård i Harmånger.
I Ungerska färger ska det gå.
Hon är ju därifrån,och har sin släkt kavar där oxå.
Äkta Wienerschnitzel och råris med surkål blir det
och har tydligen varit i snart 40 år tror jag.
Jag skulle baka nån kaka som barnen kan äta.
Tårta skulle det bli och nån konstig längd från Ungern.
Den var inte god första gången man smaka men nu är den det!

Det är väl 10:onde året jag är med nu då.
I veckan firar Göran och jag 11 år tillsammans.
Det är nog bara en gång jag inte varit med kanske 2..
då har killarna varit dåliga.
I fjol hade Tobias vattkoppor så vi var hemma.

MMMMvad jag ska mysa i veckan.
Kollade igenom igår och allt verkar vara på banan.
Ska åka och handla nu med Dennis och sedan
klä julgran när Göran kommer hem.
Ska försöka ha kvar stämningen på jobbet oxå...
Kan bli en utmaning men den tar jag!!!:=)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det kommer väl bild på granen?

2007-12-17 @ 15:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0